Γράφει ο Γιώργος Δόλγυρας, αρθρογράφος / συγγραφέας
Αφού κατάφερες να βρεις εκδοτικό για το πόνημα σου, συμφώνησες στους όρους έκδοσης, έγινε η σελιδοποίηση του βιβλίου σου, η επιμέλεια και επιλέχθηκε ένα εξώφυλλο, πετάς στους ουρανούς. Όμως τότε συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις ιδέα πως να φτάσει στο καταναλωτικό κοινό το βιβλίο σου (δηλαδή στους αναγνώστες), καθώς δε ζούμε στο 1950 να συγγράφουν λίγοι αλλά οι συγγραφείς κοντεύουν να γίνουν περισσότεροι από τους αναγνώστες.
Καλό το βιβλίο, «πιασάρικο», δυνατό, όμως στην ελεύθερη αγορά χρειάζεται και η προώθηση του (marketing). Λεφτά όμως δεν υπάρχουν για να πληρώσεις για διαφήμιση. Η τύχη παρόλα αυτά σου χαμογελάει, μιας και στο διαδίκτυο υπάρχουν πάρα πολλοί που αναλαμβάνουν την προώθηση του βιβλίου σου απλά και μόνο με την ικανοποίηση να τους το στείλεις μέσω του εκδοτικού σου ή ο ίδιος, να το διαβάσουν. Σήμερα θα γνωρίσουμε την βιβλιομάδα στο FB και Instagram, του Σελιδοδείκτη. Την αποτελούν δύο κοπέλες από την Θεσσαλόνικη. Η Μαρία Κομελίδου και η Ρωξάνη Σπανού (η οποία απάντησε εκ μέρους και των δύο στις ερωτήσεις του culturepoint.gr).
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείς με την προβολή των βιβλίων και συγγραφέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media);
Ο σκοπός μας αρχικά ήταν να φτιάξουμε μια ομάδα στην οποία θα συζητάμε τις απόψεις μας για βιβλία που διαβάζαμε. Αυτό ήταν κάτι που κάναμε καθημερινά ,σχεδόν, οι δυο μας σε προσωπικό επίπεδο, ειδικά κατά την περίοδο της καραντίνας , απλά θέλαμε να συμπεριλάβουμε κι άλλο κόσμο στην ανταλλαγή αυτή των απόψεων. Τα μέλη της ομάδας άρχισαν να αυξάνονται με γρήγορο ρυθμό και καταλάβαμε πως η ομάδα αυτή είχε αρκετή απήχηση και αγαπήθηκε από τον κόσμο.Και έπειτα ήρθε και το Instagram….
Πόσο καιρό ασχολείστε και τί κερδίζετε σε προσωπικό επίπεδο, μιας και αμοιβή δεν υπάρχει;
Βιβλία διαβάζουμε από μικρά κοριτσάκια , η ομάδα όμως έχει 15 μήνες που δημιουργήθηκε.Και οι δύο αφιερώνουμε πολύ προσωπικό χρόνο για τη σωστή λειτουργία της ομάδας. Με σιγουριά θα σου απαντήσω πως η καλύτερη ανταμοιβή είναι η γνωριμία με ανθρώπους από τον χώρο του βιβλίου. Άνθρωποι που δουλεύουν στους εκδοτικούς, συγγραφείς, κριτικοί και απλοί αναγνώστες.
Πόσο εύκολο ήταν να κερδίσετε την εμπιστοσύνη εκδοτικών, συγγραφέων και φυσικά το σημαντικότερο, του αναγνωστικού κοινού;
Προσπαθούμε πολύ να φερόμαστε με σεβασμό απέναντι σε όλους. Σε αυτούς που γράφουν και σε αυτούς που διαβάζουν. Είμαστε ειλικρινείς και οι σκοποί μας είναι πάντα καλοπροαίρετοι. Προσέχουμε πολύ να μην ξεφεύγουμε από το στόχο μας , που είναι η φιλαναγνωσία, όλων των ειδών. Είμαστε αυστηροί με την διατήρηση των κανόνων σωστής συμπεριφοράς από όλα τα μέλη ανεξαιρέτως. Αυτό νομίζω είναι ορατό από τους εκδοτικούς, τους συγγραφείς και από το αναγνωστικό κοινό και για αυτό τον λόγο μας εμπιστεύονται. Όσοι μας εμπιστεύονται δηλαδή.
Έχει συμβεί κάτι παράξενο ή αξιοσημείωτο που θα θυμάστε για πάντα;
Αυτό που θα θυμάμαι για πάντα είναι η ανταπόκριση του κόσμου όταν η ομάδα μας γιόρτασε τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της. Οι ευχές έρχονταν σωρηδών, με αγάπη και θετική ενέργεια και πραγματικά ένιωθα οτι γιόρταζα τα γενέθλια ενός από τα παιδιά μου.
Παραπονέθηκε ποτέ συγγραφέας ή εκδοτικός παρόλο που δεν αμείβεσαι και αν, γιατί;
Παραπονάκια έχουν υπάρξει. Άλλοτε τα ακούσαμε για να γίνουμε καλύτεροι καθώς ήμασταν άπειροι κι εμείς. Άλλοτε τα προσπεράσαμε , άλλωστε όπως λες κι εσύ δεν υπάρχει αμοιβή. Δεν είμαστε υπάλληλοι κανενός και θέλουμε η ομάδα μας να έχει το προσωπικό μας στίγμα.
Για το τέλος. Από την εμπειρία και πείρα σου, είναι εύκολο να ξεκινήσει κάποιος να ασχολείται, τί θα τον/ην συμβούλευες;
Αρχικά θα πρέπει να διαβάζει. Θα πρέπει να του αρέσει να διαβάζει. Από εκεί ξεκινάνε όλα. Επειτα θα συμβούλευα να είναι ειλικρινής και να φέρεται με σεβασμό και καλοσύνη. Να αγαπάει αυτό που κάνει και σίγουρα η επιτυχία θα έρθει.
Δεν γνωρίζω ποιό είναι το κλειδί για την επιτυχία,αλλά το κλειδί για την αποτυχία είναι να προσπαθείς να ευχαριστήσεις τους πάντες!!!
Herman Cain