Γράφει η Μαρία Σκαμπαρδώνη
Όσοι έχουν γνώσεις και σπουδές Θεολογίας, θα γνωρίζουν ότι υπάρχει ένα κομμάτι της ίδιας που ασχολείται με τα έσχατα, δηλαδή αυτά που θα συμβούν στη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού και την Τελική Κρίση.
Αυτό το μεγάλο κομμάτι της Ορθόδοξης Θεολογίας ονομάζεται Εσχατολογία, πραγματεύεται δηλαδή τα έσχατα.
Ο κόσμος όπως θα δομηθεί στην τελική επικράτηση της Βασιλείας του Θεού δεν έχει καμία σχέση με την υλική πραγματικότητα που βιώνουμε σήμερα.
Τον τελευταίο καιρό, με αφορμή την ψήφιση του πολιτικού γάμου ως επέκταση και στα ομόφυλα ζευγάρια, βλέπουμε ακραίες αντιδράσεις της Εκκλησίας, η οποία υπεραμύνεται του παραδοσιακού γάμου.
Οι ίδιοι οι ιερείς, διατηρούν μία ιδιαίτερα εχθρική στάση, καλλιεργώντας μία στάση απόλυτα απορριπτική και εχθρική προς μία μερίδα συνανθρώπων μας.
Ωστόσο, κρατάνε από το αφήγημα μόνο τη μία όψη και δεν αναφέρονται και στην άλλη αναφορά των γεγονότων.
Διότι ακόμα και ο ετερόφυλος γάμος δεν είναι θεϊκή ένωση, αλλά μεταπτωτική συνέπεια που θεολογικά απλά θεωρείται ανεκτός μέσα σε αυτή.
Στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, έχουμε μία διαφορετική απάντηση του Χριστού απέναντι στο ζήτημα του γάμου, το οποίο αποτελεί ένα εδάφιο που μπορεί να μελετηθεί διότι δίνει μία πρόγευση της τελικής πραγματικότητας.
Μιλάει ο Ίδιος με μερικούς συντοπίτες του και καλείται να απαντήσει στο ερώτημα τι θα γίνει με μία γυναίκα στη Βασιλεία του Θεού η οποία στη διάρκεια της ζωής της παντρεύτηκε διαδοχικά και τα επτά αδέλφια του πρώτου συζύγου, καθώς σύμφωνο με το Νόμο του Μωυσή μία χήρα έπρεπε να παντρευτεί τον αδελφό του συζύγου.
Η απάντηση του Χριστού πρωτόγνωρη, δίνοντας μία πρόγευση για το τι θα ακολουθήσει στη Βασιλεία του Θεού. Οι άνθρωποι που παντρεύτηκαν, υπήρξαν ζευγάρι στη ζωή αυτή, στη Βασιλεία του Θεού θα είναι άγγελοι και θα ζουν μία διαφορετική πραγματικότητα.
ἀποκριθεὶς δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· πλανᾶσθε μὴ εἰδότες τὰς γραφὰς μηδὲ τὴν δύναμιν τοῦ Θεοῦ. ἐν γὰρ τῇ ἀναστάσει οὔτε γαμοῦσιν οὔτε ἐκγαμίζονται, ἀλλ᾿ ὡς ἄγγελοι Θεοῦ ἐν οὐρανῷ εἰσι.
Κατά Ματθαίον, κεφ. 22, στιχοι 29-30.
Ακόμα και ο ετερόφυλος γάμος λοιπόν, είναι μία μεταπτωτική κατάσταση, που σύμφωνα με τη Θεολογία είναι απόρροια ανθρώπινης παρακοής.
Αν δεν είχε επέλθει η Πτώση δε θα υπήρχε η διαιώνιση του είδους μέσω της σεξουαλικής επαφής; θα υπήρχε άλλος τρόπος, καθώς δεν υπήρχε η γενετήσια ορμή στην παραδείσια κατάσταση.
Για αυτό και ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος προέτρεπε να μένουν άγαμοι οι άνθρωποι; να απέχουν από το γάμο, αυτόν για τον οποίο ιερείς του σήμερα κόπτονται και προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν ώστε να προκαλέσουν ρατσιστικό μίσος.
Διότι υπήρξε το “αυξάνεστε και πληθύνεστε”, αλλά υπάρχει επίσης και το “οὔτε γαμοῦσιν οὔτε ἐκγαμίζονται”.
Στη Χριστιανική Εσχατολογία τα πράγματα δεν έχουν σχέση με τον κόσμο που ζούμε τώρα; οι άνθρωποι θα είναι άγγελοι, ακόμα και όσοι έκαναν ευλογημένο ετερόφυλο γάμο για την αντίληψη της Εκκλησίας, επειδή ακόμα και αυτός είναι παράγωγο της πτώσης.
Όσοι είναι φανατικοί με τον γάμο στην παραδοσιακή μορφή του και παρουσιάζουν ως αιτία τη θρησκευτική πεποίθηση και την Χριστιανική πίστη, ας το ξανασκεφτούν..
Από που προκύπτει η προφανής και αυτονόητη περιγραφή της κατάστασης των άυλων σωμάτων μετά τη Δευτέρα Παρουσία που φυσικά ούτε “γαμούσιν, ούτε εκγαμίζονται” αποδεικνύει ότι κι οποιοσδήποτε άλλος τύπος γάμου είναι ευλογημένος ή ευκταίος κατά την Χριστιανορθόδοξη διδασκαλία; Μια ηχηρή φράση που δεν λέει τίποτα επί του θέματος.