/Η Μαρία που έγινε Κάλλας – Η αλήθεια της κρυμμένης γοητείας

Η Μαρία που έγινε Κάλλας – Η αλήθεια της κρυμμένης γοητείας

Γράφει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, συγγραφέας

Μετά την κινηματογραφική Maria με την Αντζελίνα Τζολί, ήρθε η εγχώρια εκδοχή της πρώιμης ιστορίας της Κάλλας, από το Ertflix, να προσθέσει μια νότα αθωότητας, πάθους και μυστηρίου στον μύθο της κορυφαίας σοπράνο.

Η Μαρία που έγινε Κάλλας, άρχισε το μισό της βίο (με τα πρώτα πέντε επεισόδια) αποκλειστικά στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΕΡΤ και δικαίως εντυπωσίασε όσους την παρακολούθησαν. Η Όλγα Μαλέα με σκηνοθετική ευαισθησία και χρήση εμβόλιμων αληθινών σκηνών που εναλλασαουν το ασπρόμαυρο με το έγχρωμο, παρακολουθεί την επάνοδο της νεαρής Μαρίας στην Ελλάδα, την αγάπη της για τη φαρμακευτική και τα ρεμπέτικα (κατάλοιπο της πατρικής επιρροής) κι αναδεικνύει τις μητρικές εμμονές, τις οικογενειακές συγκρούσεις, τα πρώτα καλλιτεχνικά βήματα με την αντιπάθεια των συναδέλφων της και τα αρχικά εφηβικά, ερωτικά σκιρτήματα.

Οι ερμηνείες υποδειγματικές. Από την Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου που ακροβατεί εξαιρετικά ανάμεσα στην παιδική ανασφάλεια και τη νεανική θέρμη. Την Ελένη Ράντου πειστική ως καταπιεστική μητέρα ενός ανεκμετάλλευτου ταλέντου. Τη Ρένια Λουιζίδου συγκινητική ως η δασκάλα φωνητικής που πρώτη πιστεύει στις τεράστιες δυνατότητες της Μαρίας αλλά ταυτόχρονα την αντιμετωπίζει κι ως γυναίκα με όλες τις ανάγκες και τις φοβίες της.

Όλοι γνωρίζουμε την Κάλλας από τη φωτεινή της πορεία στις μεγαλύτερες λυρικές σκηνές του κόσμου και τη λαμπερή πλευρά της ιδιωτικής της ζωής. Πρώτη φορά μια σειρά ασχολείται με τόση προσήλωση με την αρχή της καριέρας της και τη θλιβερή προσωπική της ιστορία, ακόμη και με τις πιθανές μελανές στιγμές στην Κατοχή, τη σχέση ή μη με τον κατακτητή.