Γράφει ο Γιώργος Δόλγυρας, συγγραφέας
Αφού κατάφερες να βρεις εκδοτικό για το πόνημα σου, συμφώνησες στους όρους έκδοσης, έγινε η σελιδοποίηση του βιβλίου σου, η επιμέλεια και επιλέχθηκε ένα εξώφυλλο, πετάς στους ουρανούς. Όμως τότε συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις ιδέα πως να φτάσει στο καταναλωτικό κοινό το βιβλίο σου (δηλαδή στους αναγνώστες), καθώς δε ζούμε στο 1950 να συγγράφουν λίγοι αλλά οι συγγραφείς κοντεύουν να γίνουν περισσότεροι από τους αναγνώστες.
Καλό το βιβλίο, «πιασάρικο», δυνατό, όμως στην ελεύθερη αγορά χρειάζεται και η προώθηση του (marketing). Λεφτά όμως δεν υπάρχουν για να πληρώσεις για διαφήμιση. Η τύχη παρόλα αυτά σου χαμογελάει, μιας και στο διαδίκτυο υπάρχουν πάρα πολλοί που αναλαμβάνουν την προώθηση του βιβλίου σου απλά και μόνο με την ικανοποίηση να τους το στείλεις μέσω του εκδοτικού σου ή ο ίδιος, να το διαβάσουν. Σήμερα θα γνωρίσουμε την Άννα Λύκου (bookstagram) δηλαδή το άτομο που προωθεί τα βιβλία σας μέσω Instagram
1.Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με την προβολή των βιβλίων και συγγραφέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media);
Όλα ξεκίνησαν την εποχή της πρώτης καραντίνας που όλοι περάσαμε άφθονο χρόνο εντός σπιτιού. Αφού έκανα αρκετά online σεμινάρια και ένιωσα λίγο ψυχολόγος, λίγο δασκάλα ειδικής αγωγής, λίγο μεταφράστρια και λίγο από όλα γενικώς, έφτιαξα παζλ αμέτρητων κομματιών και εξάντλησα τη βιβλιοθήκη μου- μαζί με την υπομονή της οικογένειάς μου-αποφάσισα να βρω κάτι άλλο εξίσου δημιουργικό για να γεμίσω τον χρόνο μου. Το anna.s_books ήταν η απάντηση.
2.Πόσο καιρό ασχολείσαι και τί κερδίζεις σε προσωπικό επίπεδο, μιας και αμοιβή δεν υπάρχει;
Ασχολούμαι από την αρχή της καραντίνας, όπως είπα και παραπάνω και είναι μια εμπειρία άκρως δημιουργική γεμάτη νέες γνώσεις, πρόσωπα, επικοινωνία και φρέσκιες ιδέες. Όσον αφορά στο οικονομικό κομμάτι, όταν καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες σελίδων όπως εγώ, σαφέστατα τα βιβλία των εκδόσεων και των συγγραφέων είναι ένα είδος χρηματοδότησης της ενασχόλησής μου.
3.Πόσο εύκολο ήταν να κερδίσεις την εμπιστοσύνη εκδοτικών, συγγραφέων και φυσικά το σημαντικότερο, του αναγνωστικού κοινού;
Ομολογώ πως δεν έχω δυσκολευτεί καθόλου στην επικοινωνία και επαφή με ανθρώπους του χώρου του βιβλίου. Στο bookstagram υπάρχει ένας αμοιβαίος σεβασμός και ένα πολύ όμορφο κλίμα και μπορώ να πω πως έχω αποκομίσει μόνο καλές εντυπώσεις.
4.Έχει συμβεί κάτι παράξενο ή αξιοσημείωτο που θα θυμάσαι για πάντα;
Θα θυμάμαι για πάντα την ανάρτηση που αφορούσε στην αποκάλυψη του εξώφυλλου του πρώτου δικού μου βιβλίου. Είναι περίεργο να συνειδητοποιείς ξαφνικά πως είσαι ένα κομμάτι αυτού που τόσο αγαπάς, πως έχεις κι εσύ μια θέση στον μαγικό κόσμο της λογοτεχνίας, όσο μικρή κι αν είναι αυτή.
5.Παραπονέθηκε ποτέ συγγραφέας ή εκδοτικός παρόλο που δεν αμείβεσαι και αν, γιατί;
Δεν έχω αντιμετωπίσει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, προς το παρόν τουλάχιστον, με συγγραφείς ή εκδοτικούς. Προσπαθώ να είμαι συνεπής και αληθινή απέναντί τους και όλα βαίνουν καλώς. Υπάρχουν πολύ όμορφοι άνθρωποι στο χώρο του βιβλίου και είναι χαρά και τιμή μου που έχω γνωρίσει αρκετούς από αυτούς.
6.Για το τέλος. Από την εμπειρία και πείρα σου, είναι εύκολο να ξεκινήσει κάποιος να ασχολείται, τί θα τον/ην συμβούλευες;
Ποτέ δεν είναι “δύσκολο” κάτι που σου αρέσει πραγματικά να κάνεις, κάτι που σε γεμίζει. Είμαστε ένας κόκκος άμμου στην παραλία των social media, αλλά η δύναμη ενός κόκκου γίνεται τεράστια καθώς αλληλοεπιδρά με τους άλλους. Θα έφερνα ως παράδειγμα την ισχύ που αποκτά ένας κόκκος όταν σου μπει στο μάτι μια μέρα με αέρα αλλά αυτό είναι σίγουρα κάτι πολύ ενοχλητικό που ενώ δείχνει τη δύναμη ενός κόκκου, σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνει το ρόλο μας στο διαδίκτυο. Όσοι επιθυμείτε να ασχοληθείτε με την προβολή βιβλίων και συγγραφέων, απλά κάντε το. Πάντα υπάρχει κάποιος να σας δείξει έναν μυστικό δρόμο ακόμα κι εκεί που βλέπετε αδιέξοδο. Το βιβλίο είναι ένα ταξίδι είτε το γράφεις, είτε το διαβάζεις, είτε το προωθείς. Φτιάξτε τη βαλίτσα σας και ξεκινήστε.
To προφίλ της στο Instagram: anna.s_books