/Yngwie Malmsteen: Πέταξα από το παράθυρο συνολικά το κιθαριστικό παίξιμο και χρησιμοποίησα τεχνική βιολιού

Yngwie Malmsteen: Πέταξα από το παράθυρο συνολικά το κιθαριστικό παίξιμο και χρησιμοποίησα τεχνική βιολιού

Πέρυσι, η ιαπωνική έκδοση Young Guitar παρουσίασε τον Yngwie Malmsteen ως το αστέρι του εξωφύλλου. Τώρα ο Σουηδός μαέστρος μοιράστηκε βίντεο από τη συνέντευξή του στο περιοδικό από το στούντιο ηχογράφησης, και είναι μια οξυδερκής συνομιλία με έναν πρωτοπόρο κιθαρίστα που προϋπήρχε του όρου «νεο-κλασική» στην κιθάρα.

Αν και ο ήχος των ερωτήσεων του Young Guitar και οι πιθανές μεταφράσεις τους είναι σε σίγαση από το βίντεο, είναι ασφαλές να υποθέσουμε ότι ο Malmsteen ρωτάται για την επιρροή των κιθαρωδών με τους οποίους συγκρίνεται συχνά – ο Ritchie Blackmore είναι ένας. «Αυτό που έκανα ήταν ότι πήρα ολόκληρη την τεχνική του κιθάρας, την πέταξα έξω από το παράθυρο και εφάρμοσα την τεχνική του βιολιού», είπε ο Malmsteen πριν από μια έκρηξη γεμάτη σαρωτικά παιχνίδια για να δείξω την άποψή του. «Κανείς δεν το έκανε ποτέ πριν, κανείς»

Στη συνέχεια κάνει μια διάκριση μεταξύ του εαυτού του και των κιθαριστών πριν από αυτόν που απορρόφησαν την επιρροή από τους κλασικούς συνθέτες. Και το υπέροχο με αυτή τη συνέντευξη είναι ότι έχει την ηλεκτρική του κιθάρα στην πρίζα για να επεξηγήσει τις απόψεις του. Αλλά ο μαέστρος των Strat πιστώνει σε ένα συγκεκριμένο prog συγκρότημα ότι τον οδήγησε στο κλασικό μονοπάτι.

“Η κλασική μου επιρροή προήλθε αρχικά από τους Genesis. Αναρωτιόμουν γιατί οι τονικότητες τους δεν ήταν οι συνηθισμένες ροκ ν’ Ρολ, και συνειδητοποίησα ότι είναι επηρεασμένες από τον Μπαχ, κάτι που μου άρεσε”.

Μετά από άλλη μια αναταραχή παιξίματος για επίδειξη, ο Malmsteen πρόσθεσε: «Η κλασική μου επιρροή είναι 100 τοις εκατό από τους Johann Sebastian Bach, Antonio Vivaldi, Nicolai Paganini, Tchaikovsky, Mozart κ.λπ.

«Τούτου λεχθέντος, λατρεύω τον Uli [Jon Roth], τον Ritchie Blackmore, τον Billy Gibbons, τον Angus Young, τον Brian May… Νομίζω ότι είναι όλοι καταπληκτικοί κιθαρίστες. Έχω πολύ σεβασμό για αυτούς. Δεν τους “χτυπάω” με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, λέω ότι το στυλ μου προέρχεται από το κλασικό βιολί· Vivaldi, Paganini. Και η δομή της μουσικής μου είναι πολύ επηρεασμένη από τον Johann Sebastian Bach. Όχι από κάποιον που επηρεάζεται από τον Johann Sebastian Bach, όχι, αλλά τον Johann Sebastian Bach. Και είναι μια πολύ, πολύ μεγάλη διαφορά.”

Ο κιθαρίστας εξηγεί επίσης ότι η επιθυμία να χαράξει ένα νέο μονοπάτι πηγαίνοντας πιο πίσω στη μουσική ιστορία από τα μπλουζ, εμπνεύστηκε από περιορισμούς που αντιμετώπισε προσωπικά στο στυλ.

«…Η τονικότητα του μπλουζ είναι όμορφη, μου αρέσει, αλλά είναι πέντε νότες. Στη χρωματική οκτάβα έχεις 12 αλλά δεν μπορείς να το παίξεις γιατί [το παίζει στην κιθάρα] που είναι ωραίο μερικές φορές… ίσως. Αλλά μπορείς να διαλέξεις μεγάλες και δευτερεύουσες και ούτω καθεξής. Η τονικότητα του rock n’ roll ένιωσα ότι ήταν εξαιρετικά περιορισμένη στις πέντε νότες. Έχοντας πει ότι μου αρέσουν οι AC/DC, μου αρέσουν τα απλοϊκά rock n’ roll συγκροτήματα, νομίζω ότι είναι καταπληκτικά. Απλώς λέω αυτό που ήθελα να κάνω. Ήθελα να χρησιμοποιήσω, αυτό που τώρα είναι γνωστό ως neo classical αλλά δεν ήταν εκείνη την εποχή.

“Έχω μια κασέτα [demo] από το 1978, λέγεται Powerhouse. Heavy symphonic metal rock, την ονόμασα.”

Ο Malmsteen ήταν μόλις 15 ετών όταν το ηχογράφησε, έξι χρόνια πριν το εξαιρετικό του ντεμπούτο Rising Force το 1984.

musicradar