«Γάτα στον υπόνομο» Σ. Ιωαννίδου Εκδόσεις Πηγή 2024 σελ.314
Γράφει ο Κώστας Α. Τραχανάς
Η δημοσιογράφος Έλενα επισκέπτεται στα Εξάρχεια, την Τερέζα την κοπέλα, που φτιάχνει το μηνιαίο ωροσκόπιο, για το γυναικείο περιοδικό Queen Be, όπου εργάζεται.
Η Τερέζα, η μάντισσα, της δείχνει τις κάρτες ταρό, που η Έλενα δεν τα πιστεύει, και τις ζητάει να τραβήξει τρεις κάρτες. Εμφανίζονται μπροστά στην Έλενα: οι Εραστές, η Σελήνη και ο Θάνατος. Η Τερέζα σκεπτική της λέει ότι «βλέπει εξαπάτηση, ψέματα, υποκρισία και απιστία. Και κακό, πολύ κακό, ακόμα και θάνατο. Στο παρελθόν έχει συμβεί κάτι σοβαρό. Έχει η Έλενα ανοιχτούς λογαριασμούς από το παρελθόν. Αυτό που έγινε στο παρελθόν δεν τελείωσε και την βαραίνει. Πρέπει να εξιλεωθεί. Έρχεται η ώρα να πληρώσει, πρέπει να αποκατασταθεί η ισορροπία του σύμπαντός της. Μπορείς να το εμποδίσεις, λέει η Τερέζα. Μπορείς να διορθώσεις. Δεν έχεις πολύ χρόνο. Πρέπει να βιαστείς. Έχεις έναν δύο μήνες για να φτιάξεις τα πράγματα, αλλιώς…»
«Αλλιώς, τι;» ρωτάει η Έλενα.
«Βλέπω θάνατο». Τα λόγια της Τερέζας αντήχησαν αργά και δυνατά σαν σφυροκόπημα σε αμόνι.
«Λες βλακείες και τρομάζεις τον κόσμο», της λέει η Έλενα.
«Δεν λέω ψέματα και σπάνια πέφτω έξω», είπε η Τερέζα.
Να που η Έλενα αναθεωρεί τις πεποιθήσεις της για ζητήματα μεταφυσικά και πεπρωμένου. Ποτέ δεν πίστεψε σε ζώδια, πνεύματα, φαντάσματα, στα χαρτιά, στα φλιτζάνια, στις προφητείες. Η μοίρα όμως έπραξε από μόνη της. Η Έλενα φεύγει συγχυσμένη από το σπίτι της Τερέζας. Οι ερινύες στοιχειώνουν τον ύπνο της και διασαλεύουν την καλοστρωμένη πορεία της. Ανέσυρε στην επιφάνεια κάποιο σκοτεινό μυστικό…
Μια μέρα η Έλενα παίρνει τηλέφωνο την μητέρα της, στην Αλεξανδρούπολη. Πάνω στην κουβέντα που κάνουν μαθαίνει ότι η μητέρα της συνάντησε την παλιά της φίλη την Μπέτυ, που πριν είκοσι χρόνια είχε χάσει τον αγαπημένο της Στέφανο σε δυστύχημα και το παιδί του που γέννησε μετά τον θάνατό του. Το παιδί το υιοθετήσανε οι γονείς της, γιατί η Μπέτυ ήταν δεκαέξι χρονών. Όταν άρχισε να το αποζητά η Μπέτυ, αναγκαστήκανε οι δικοί της, να της πούνε ψέματα, ότι ο γιος της πέθανε. Μετά παντρεύτηκε η Μπέτυ και έκανε δύο δίδυμες κόρες και όλα πήγανε καλά.
Η Έλενα μαθαίνει έτσι ότι ο γιος της Μπέτυ ζει και πρέπει, σήμερα το 2010, να είναι περίπου είκοσι χρονών. Ποιος από τους δυο κινδύνευε η Μπέτυ ή γιος της; Η Έλενα σκέφτηκε ότι αν κατάφερνε η ίδια να εντοπίσει τον γιο της Μπέτυ και να τον φέρει ολοζώντανο στην Μπέτυ θα ήταν η καλύτερη λύση, για την προφητεία με την επικείμενη συμφορά. Αποφάσισε να ανακαλύψει το χαμένο παιδί. Έτσι φαντάζεται ότι θα μπορέσει να διορθώσει και τα λάθη που έκανε κι αυτή στη συγκεκριμένη υπόθεση.
Απευθύνεται στον ιδιόρρυθμο ιδιωτικό ντετέκτιβ Νίκο Σαββατιανό. Και πράγματι σε λίγες μέρες αυτός ανακαλύπτει στα Χανιά τον γιό της Μπέτυ…
Η κατάσταση θα φτάσει στα άκρα.
Τελικά τι έγινε εκείνο το βράδυ, που σκοτώθηκε με τη μηχανή του, ο Στέφανος;
Τι ρόλο έπαιξε τότε η Έλενα και θέλει να εξιλεωθεί;
Η Μπέτυ αναρωτιέται γιατί η Έλενα έψαξε να βρει τον γιο της και να της τον φέρει στην Αλεξανδρούπολη;
Τι ρόλο έπαιξε ο Πάρης, ο παντρεμένος εραστής, της Έλενας;
Μία αισθηματική νέο-νουάρ ιστορία με κωμικοτραγικές καταστάσεις και με έναν διάχυτο ερωτισμό, που ευθύνεται για το δράμα και λειτουργεί καταλυτικά στις ζωές των προσώπων που εμπλέκονται.
Και εντέλει, που βρίσκεται η γάτα και ποιος θα τη σώσει;
Ένα ιδιαίτερο βιβλίο που διαβάζεται απνευστί. Με έναν καταιγιστικό ρυθμό, με ζωντανούς και κοφτούς διαλόγους και μια γλώσσα άμεση και ιδιοσυγκρασιακή, απόλυτα προσγειωμένη και συμβατή με το υλικό της, η συγγραφέας Σίσσυ Ιωαννίδου αποδίδει με δεινότητα τον παρορμητισμό, την ανειλικρίνεια, την απροσδόκητη αλλαγή πλεύσης των -κατά τα φαινόμενα -απλών ηρώων της.
Όλες οι εικόνες είναι τόσο έντονες, που νιώθεις ότι βλέπεις κινηματογραφική ταινία.
Ένα βιβλίο έξυπνο, καλογραμμένο και διασκεδαστικό.
Η Σίσσυ Ιωαννίδου υπογράφει ένα εξαιρετικό βιβλίο, βαθιά ανθρώπινο.
Διαβάστε το.
Η Σίσσυ Ιωαννίδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αλεξανδρούπολη. Σπούδασε Οδοντιατρική στο Α.Π.Θ. και εξασκεί το επάγγελµα. Ανέκαθεν της άρεσε η λογοτεχνία και αυτό την ώθησε να παρακολουθήσει σεµινάρια Δηµιουργικής Γραφής για να περάσει από την ανάγνωση στη συγγραφή. Ζει στη Θεσσαλονίκη µε τον σύζυγό της, Στάθη Ατζέµη, µε τον οποίο συνεργάζεται στο γράψιµο βιβλίων. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους για τον κινηµατογράφο επηρεάζει τον τρόπο και τον ρυθµό γραφής τους. Αυτό είναι το πρώτο τους µυθιστόρηµα.