/Σωτήρης και Βασιλική: Κάθε κομμάτι έχει μέσα του το χαρακτηριστικό του φαινομένου που ονομάζουμε Ρεστία

Σωτήρης και Βασιλική: Κάθε κομμάτι έχει μέσα του το χαρακτηριστικό του φαινομένου που ονομάζουμε Ρεστία

Το δημιουργικό ντουέτο “Σωτήρης και Βασιλική” που κυκλοφόρησαν το EP “Ρεστία”, συνομιλούν με τον Κωνσταντίνο Μανίκα. 

1. Ένα EP που τιτλοφορείται “Ρεστία”. Γιατί επιλέξατε αυτό τον τίτλο; 

Η λέξη Ρεστία είναι άγνωστη στους πιο πολλούς. Άρα προσφέρουμε καινούρια γνώση (αστειάκι).

Θα απαντήσουμε χρησιμοποιοντας μέρος του κειμένου του Δελτίου τύπου του δίσκου μας.

Ρεστία είναι το ήσυχο ετεροχρονισμένο κύμα. Είναι το ξαφνικό, βουβό κύμα, που δεν οφείλεται σε φανερή αιτία αλλά σε άνεμο που έπνευσε σε προγενέστερο χρόνο ή σε άλλη περιοχή , εκείνο που βγαίνει στην γαλήνια επιφάνεια της θάλασσας από τον ταραγμένο βυθό της.

Κάπως έτσι έρχονται κι αυτά τα τραγούδια στην επιφάνεια, από τα βάθη της ψυχής, όλων των συντελεστών αυτού του δίσκου. Ετεροχρονισμένα , σαν μικρά απωθημένα, με ορμή, με λαχτάρα να μας συναντήσουν. Βουβό κύμα, οι σκέψεις μας, τα συναισθήματα μας, σκάνε και φανερώνουν την αλήθεια μας.

2. Πώς έγινε η επιλογή των κομματιών που περιλαμβάνονται στο EP;

Το κάθε κομμάτι έχει μέσα του το χαρακτηριστικό του φαινομένου που ονομάζουμε Ρεστία. Αυτό το καταλαβαίνεις περισσότερο από τους στίχους των τραγουδιών , εκτός του τελευταίου που είναι το ομώνυμο ορχηστρικό. Μια προσεκτική ακρόαση μας βοηθά να αφουγκραστούμε τα κρυφά σιωπηλά κύματα που έρχονται στην επιφάνεια μέσα από όσα έχουμε ζήσει οι συντελεστές των τραγουδιών. Αν αποφασίσετε να αφεθείτε για λίγα λεπτά στις μουσικές μας, στους στίχους, στις εικόνες η σύνδεση στα κομμάτια γίνεται φανερη. Η επιθυμία για μια διάφανη καθαρότητα, η επική συμφιλίωση με τη ζωη, η εικόνα ενός μωρού που αγγιζεται από τις Μοίρες, ο θυμός για όλες τις αποτυχίες, η ανάγκη για αποστασιοποίηση, και μια μελωδία που τυλίγει μέσα της όλα αυτά τα συναισθήματα που άλλο δεν είναι παρά μόνο η νοσταλγία για μια ζωή απλή κι ανθρώπινη.

Ζούμε όλοι μας , μέσα μας την Ρεστία. Για σκεφτείτε το λίγο…

3. Είναι αυτή η δουλειά το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα του μουσικού σας στίγματος; 

Σε αυτή την φάση που διανύουμε προφανώς, ναι. Έτσι αισθανόμαστε, έτσι σκεπτόμαστε, τώρα. Το δείχνουμε με τα έξι διαφορετικά μουσικά και στιχουργικά θέματα του δίσκου. Όλα τα τραγούδια που έχουμε κάνει ως τώρα αντιπροσωπεύουν τις δημιουργικές στιγμές στις οποίες αυτά γεννήθηκαν. Σκοπός μας δεν είναι να ταυτιστούμε με κάποιο ρεύμα μουσικό ή με κάποια συγκεκριμένη θεματολογία αλλά να εκφράσουμε ο,τι υπάρχει μέσα μας και μας ζητά να εκτεθεί στο κοινό.

4. Υπάρχει ένα κυρίαρχο συναίσθημα που σας γεννιέται στο άκουσμα του;

Κάθε μουσικό κομμάτι , είναι διαφορετικό. Έξι διαφορετικά θέματα! Κυρίαρχο συναίσθημα όμως είναι η Ρεστία. Η ψυχολογική , η συναισθηματική Ρεστία που κουβαλάμε μέσα μας. Αυτό το ξέσπασμα συναισθημάτων από πράγματα που κρύβονται κάτω από την ηρεμία της καθημερινότητας. Ίσως και κάποια νοσταλγία όπως είπαμε και πριν, για τη χαμένη αθωότητα, για τη χαμένη απλότητα.

5. Στην εποχή των singles και των likes, πόση σημασία έχει για έναν καλλιτέχνη να διαθέτει ολοκληρωμένες δουλειές (EP ή LP); 

Αν έχω ένα τραγούδι για να πω κάτι, θα κυκλοφορήσω single. Αν όμως έχει μαζευτεί υλικό που με εκφράζει και νιώθω την ανάγκη να το μοιραστώ, θα το διαθέσω σε μορφή EP ή LP. Έτσι κι αλλιώς , ο μοντέρνος ταχυφαγικός πολιτισμός μας δεν προτρέπει σε προσεκτικές ακροάσεις. Ο κόσμος ακούει μουσική σήμερα , όπως ακριβώς τρώει ένα σουβλάκι. Γρήγορα και κάνοντας ταυτόχρονα και κάτι άλλο. Ευτυχώς που υπάρχουν εξαιρέσεις και σχετικά με τα δικά μας τραγούδια, είμαστε περήφανοι και ευγνώμονες να λαμβάνουμε μηνύματα εκτίμησης και αγάπης από ανθρώπους που τους άγγιξε η μουσική, που τους συγκίνησαν τα τραγούδια μας.

6. Προηγείται ο στίχος ή η μουσική, κατά τη δημιουργική διαδικασία; 

Ένα τραγούδι για να είναι τραγούδι χρειάζεται στίχο. Διαφορετικά θα είναι ένα ορχηστρικό κομμάτι. Επομένως , ο στίχος όχι απλώς προηγείται, αλλά είναι το βασικό έναυσμα και ο οδηγός στην δημιουργική διαδικασία. Επίσης αν ο στίχος έχει κάτι να πει, έχει εύρημα, τότε θα μιλήσει και στον ακροατή. Διαφορετικά, θα του χαϊδέψει τα αυτιά. Γι’ αυτό για να ξεκινήσει ένα τραγούδι πρέπει να μας έχει μιλήσει ο στίχος. Πρέπει να έχει δημιουργήσει μέσα μας μια κατάσταση δημιουργικής αναστάτωσης που θα γεννήσει την μουσική, κι έπειτα θα μας οδηγήσει στην ερμηνεία, ενορχήστρωση κλπ.

7. Πόσο σημαντικά είναι πλέον τα social media για την προώθηση του υλικού σας; 

Είναι κοινωνικά μέσα.. Είναι τα μέσα λοιπόν, για να φτάσει ένας καλλιτέχνης στον προορισμό του ή στους προορισμούς που έχει επιλέξει. Το πιο σημαντικό όμως είναι να ξέρει που θέλει να πάει και να γνωρίζει ποιο μέσο ή ποια μέσα είναι τα σωστά για την διαδρομή που θέλει να κάνει. Και φυσικά να διαθέτει το απαραίτητο αντίτιμο. Όλα τα άλλα είναι τύχη.

8. Τι θα συμβουλεύατε ένα νέο παιδί που επιθυμεί να ασχοληθεί με τη μουσική; 

Η ενασχόληση με την μουσική μόνο καλό κάνει. Αν όμως θέλει να ασχοληθεί με την μουσική, τότε θα πρέπει να μάθει μουσική, επιλέγοντας τον κατάλληλο δάσκαλο ή δασκάλους. Να μελετάει για να την γνωρίσει όσο γίνεται καλύτερα. Να αφεθεί στην μουσική χωρίς φόβο, αλλά με αγάπη, χωρίς να σκέπτεται πολλά.

Αν όμως επιθυμει την μουσική γιατι θέλει να την χρησιμοποιήσει για ιδιοτελείς εγωιστικους σκοπούς, όπως η δόξα , το χρήμα κλπ., τότε θα του πρότεινα να το κάνει μόνο και μόνο για να δει πως είναι, όταν ένα κουνούπι έλκεται από το φως μιας λάμπας, την πλησιάζει, την ακουμπά και στο τέλος… καίγεται.