Γράφει ο Γιώργος Δόλγυρας, αρθρογράφος / συγγραφέας
Αφού κατάφερες μετά από κόπο να βρεις εκδοτικό για το πόνημα σου, συμφώνησες στους όρους έκδοσης, έγινε η σελιδοποίηση του βιβλίου σου, η επιμέλεια και επιλέχθηκε ένα εξώφυλλο, πετάς στους ουρανούς. Όμως τότε συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις ιδέα πως να φτάσει στο καταναλωτικό κοινό το βιβλίο σου (δηλαδή στους αναγνώστες), καθώς δε ζούμε στο 1950 να συγγράφουν λίγοι αλλά οι συγγραφείς κοντεύουν να γίνουν περισσότεροι από τους αναγνώστες. Και στην Ελλάδα οι φανατικοί αναγνώστες είναι σχετικά λίγοι, δυστυχώς. Οπότε έχουμε μικρή ζήτηση και μεγάλη προσφορά (πρόβλημα και μειονέκτημα ώστε το βιβλίο σου να ξεχωρίσει από τα τόσα που κυκλοφορούν).
Έτσι όσο καλό και αν είναι το βιβλίο, «πιασάρικο» που λένε, στην ελεύθερη αγορά χρειάζεται και η προώθηση του (marketing). Λεφτά όμως δεν υπάρχουν για να πληρώσεις για διαφήμιση. Η τύχη παρόλα αυτά σου χαμογελάει, μιας και στο διαδίκτυο υπάρχουν πάρα πολλοί που αναλαμβάνουν την προώθηση του βιβλίου σου απλά και μόνο με την ικανοποίηση να τους το στείλεις μέσω του εκδοτικού σου ή ο ίδιος, να το διαβάσουν. Σήμερα θα γνωρίσουμε την Θεανώ Κουνίδου (bookstagram *)
*Δηλαδή το άτομο που ασχολείται με την προβολή βιβλίων στο Instagram.
1.Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με την προβολή των βιβλίων και συγγραφέων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media);
Ουσιαστικά ποτέ δεν το αποφάσισα ήρθε από μόνο του εγώ απλά αγαπούσα και αγαπάω πολύ τα βιβλία και μου άρεσε να δημοσιεύω την γνώμη μου , και έτσι μου το είπε η κουμπαρά μου και το ξεκίνησα και έγινε πλέον συνήθεια αγαπημένη , χόμπι και κύριος αποσυμφόρηση .
2. Πόσο καιρό ασχολείσαι και τί κερδίζεις σε προσωπικό επίπεδο, μιας και αμοιβή δεν υπάρχει;
Ασχολούμαι περίπου 2 χρόνια . Τώρα το τι κερδίζω αυτό είναι μια μεγάλη κουβέντα θα σου πω το ποιο κλισέ και αυτό που πραγματικά συμβαίνει ( σε εμένα ) από κάθε βιβλίο αυτό που κερδίζω είναι γνώσεις . Αλλά και ότι το κάθε βιβλίο σου αφήνει ένα ξεχωριστό και μοναδικό συναίσθημα που ποτέ δεν θα είναι το ίδιο.
3. Πόσο εύκολο ήταν να κερδίσεις την εμπιστοσύνη εκδοτικών, συγγραφέων και φυσικά το σημαντικότερο, του αναγνωστικού κοινού;
Δεν είναι και πολύ εύκολο υπάρχουν εκδότες που δίνουν ευκαιρίες σε νέους και άλλοι που το παίζουν ντίβες και δεν το κάνουν . Όσο για τους αναγνώστες μην νομίζεις από στόμα σε στόμα πάει και έτσι σε μαθαίνουν σιγά σιγά
4. Έχει συμβεί κάτι παράξενο ή αξιοσημείωτο που θα θυμάσαι για πάντα;
Όχι τίποτα, όλα φυσιολογικά .
5. Παραπονέθηκε ποτέ συγγραφέας ή εκδοτικός παρόλο που δεν αμείβεσαι και αν, γιατί;
Όχι οι εκδότες που με εμπιστεύονται αλλά και οι συγγραφείς ποτέ δεν γκρίνιαξαν για κάτι . Είμαι και εγώ λίγο τρελή με αυτό θέλω να είμαι σωστή με όλους και με όλα .
6. Για το τέλος. Από την εμπειρία και πείρα σου, είναι εύκολο να ξεκινήσει κάποιος να ασχολείται, τί θα τον/ην συμβούλευες;
Θα πω ότι μου είχαν πει και εμένα: «να το κάνει να μην αγχώνετε» γιατί κάνει κάτι που το αγαπάει και αποκλείεται να μην βγει πολύ όμορφο αλλά και «τα αγαθά κόποις κτώνται».