Γράφει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, συγγραφέας
Στα 74 χρόνια του έφυγε από κοντά μας ο σκηνοθέτης Μανούσος Μανουσάκης. Ακόμη δημιουργικός, δυναμικός, με καλλιτεχνικά σχέδια και όνειρα, όπως η νέα αστυνομική σειρά το “Δίχτυ” που μόλις πρόλαβε να δει να προβάλλεται το πρώτο της επεισόδιο στην ΕΡΤ.
Στο πλατύ κοινό έγινε γνωστός και ιδιαίτερα αγαπητός κυρίως από την ιδιωτική τηλεόραση. Οι πολλαπλές εναλλακτικές εκδοχές του σαιξπρικού ερωτικού δράματος, ξεκινώντας με τους, “Ψίθυριυς Καρδιάς”, δοσμένες στο ελληνικό πλαίσιο, κέρδισαν εύκολα την προτίμηση των τηλεθεατών, “κοκκινίζοντας” τα νούμερα της AGB με την ευρεία αποδοχή τους.
Είχε προλάβει βέβαια να δώσει δείγματα γραφής και στο αστυνομικό θρίλερ με το “Τμήμα Ηθών”, μία διαφορετικής αισθητικής σειρά σε σχέση με το έως τότε συνηθισμένο προτύπων των σχετικών ελληνικών προσπαθειών στο συγκεκριμένα είδος.
Όμως το στίγμα του Μανουσάκη, όσο κι αν “σκιάζεται” από την πολυετή, επιτυχημένη τηλεοπτική του πορεία, δεν παύει να διαθέτει κι αυτή τη διαφορετική αξία που προσδίδουν κάποιες από τις κινηματογραφικές του απόπειρες. Από την πιο πρόσφατη με το “Ουζερί Τσιτσάνης” όπου με ευαισθησία καταγράφεται το δράμα των Εβραίων της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της κατοχής, έως τη “Σκιάχτρα” του 1985, μια λυρική ματιά στη νεανική ελπίδα και τον φόβο του αγνώστου.
Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει…