Γράφει η Μαρία Σκαμπαρδώνη
Αυτή η Ιταλία, τι γυναίκες καλλονές έχει γεννήσει μέσα από τα σπάργανά της.
Γνήσιο ταμπεραμέντο, γυναίκες που σε έκαναν να απορείς για το πώς καλόπιασαν τη φύση και έγινε τόσο φυσική και ανεκτική μαζί τους.
Η Μόνικα Μπελούτσι, η γνήσια συνέχεια της Σοφία Λόρεν και της Κλαούντια Καρντινάλε συμπλήρωσε 60 χρόνια ζωής. Ολοστρόγγυλα και ξεκάθαρα.
Η σιωπηλή Μαλένα, ο ρόλος με τον οποίο συστήθηκε στο κοινό και έγινε η αιτία να αποκτήσει παγκόσμια δημοφιλία, είναι μία ανάλυση στην τραγωδία της ομορφιάς.
Η αμαρτία του να είσαι επικίνδυνα όμορφη τιμωρείται με την κακία των γυναικών, την αντικειμενοποίηση μέσα από τη συναισθηματικά αποστεγνωμένη ανδρική ματιά, την κοινωνική περιθωριοποίηση.
Με τους ρυθμούς της μουσικής του μαέστρο Ennio Morricone η Μπελούτσι περπατά και αναστατώνει κάθε άνδρα και κάθε γυναίκα μίας μικρής πόλης στην επαρχία. Ξυπνώντας τα σεξουαλικά ένστικτα ενός νεαρού αγοριού το οποίο αφυπνίζεται ερωτικά και παθαίνει εμμονή μαζί της.
Η Μπελούτσι διαχρονικά κολάζει, ξυπνάει τις πιο άγριες φαντασιώσεις που κλειδωμένες παραμένουν στο συρταράκι του μυαλού μας.
Πώς θα τολμούσες να παραδεχτείς όλα όσα σωματικά σου προξενεί η ομορφιά ενός απόλυτου θηλυκού..
Είναι η γυναίκα εκείνη που στα 50 της θα μπορούσε να γοητεύσει τον Τζέιμς Μποντ ο οποίος πάντοτε ήθελε νεαρές υπάρξεις στο πλευρό του και να γίνει η μεγαλύτερη σε ηλικία ερωμένη του. Γιατί η Μπελούτσι δεν ξέρει ούτε από ταυτότητες, ούτε από ηλικία, ούτε από τίποτα. Είναι η Ομορφιά, απλά και καθαρά..
Η Μπελούτσι είναι η ιδανική εξωτερική ομορφιά, ακόμα και αν αυτή διαφοροποιείται στο ανθρώπινο μάτι, ορισμένες αξίες είναι καθολικές, διαχρονικές και αδιαπραγμάτευτες.
Αγκαλιάζοντας τη φύση και τη νομοτελειακή φθορά που αυτή αναπόδραστα φέρνει, παραμένοντας η μοιραία καλλονή που ξυπνάει πάθη μεγαλύτερου κρότου από την έκρηξη ηφαιστείου.
Η Μπελούτσι έπαιξε σε πολλές ταινίες με ευρεία δημοφιλία, αποδεικνύοντας ότι είναι μία γυναίκα και με καλό υποκριτικό ταλέντο.
Οι γυναίκες ηθοποιοί, όπως έλεγε η μεγάλη Βίβιαν Λι, δε χρειάζεται να είναι καλοί επειδή δεν τους ζητείται κάτι τέτοιο.
Αυτό είναι ένα δίκοπο μαχαίρι. Γιατί από τη μία περιορίζει τις γυναίκες σε μία περιοριστική αντίληψη και από την άλλη τις πεισμώνει για να δουλεύουν και να αποδεικνύουν το αντίθετο.
Η Μπελούτσι έλαψε και τις ερμηνείες της. Στη Μαλένα δε μίλησε σχεδόν ποτέ; αλλά το βλέμμα της είπε περισσότερα από το στόμα.
Η μοναχική γυναίκα που περπατά στους Ιταλικούς δρόμους μίας επαρχιακής πόλης και γίνεται αντικείμενο ακραίου σεξισμού από την ανδρική ματιά που την ποθεί μόνο για την ωραιότητά της.
Πολύχρονη Μόνικα, να ομορφαίνεις τον πλανήτη Γη με την ανεπανάληπτη ομορφιά που τόσο έχει υμνηθεί, έχει θαυμαστεί και ποτέ δεν έχει ξεπεραστεί.