Η τραγουδοποιός κι ερμηνεύτρια Άννα Χρυσάνθου απαντά στις ερωτήσεις που τις θέτει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, με αφορμή την εμφάνιση της στο Caja de Musica με το project “Βιολοντσέλα Εκτός Προγράμματος”.
1. 14 Φεβρουαρίου στο Caja de Musica με το project “Βιολοντσέλα Εκτός Προγράμματος”. Τι ακριβώς να περιμένουμε από αυτή την εμφάνιση;
Τραγούδια της δικής μας σκηνής ενορχηστρωμένα απόλυτα για βιολοντσέλα!
Θα ακούσετε τραγούδια και από τις προσωπικές μας δουλειές τόσο από το Βασίλη Προδρόμου αλλά και τα δικά μου, και σαφώς τραγούδια που καθόρισαν την ιστορία της ελληνικής μουσικής ιστορίας, από σημαντικούς και αγαπημένους δημιουργούς
Αυτό να περιμένετε!
Είναι μια πραγματικά φαντασμαγορική παράσταση τόσο για μας που βρισκόμαστε πάνω στη σκηνή, όσο και για τον ακροατή. Αυτή η παράσταση είναι δημιούργημα του βιολοντσελίστα Γιάννη Τουλή, και είμαι πολύ περήφανη που ανήκω και εγώ σε αυτό.
2. Πόσο εύκολα μπορούν τα κλασικά όργανα να συνδυαστούν με πιο μοντέρνους ή παραδοσιακούς / λαϊκούς ήχους;
Εύκολο δεν είναι, αλλά από το βιολοντσέλο μέχρι το κλαρίνο, και από το βιολί και το σαντούρι, η ιστορία έχει αποδείξει ότι οι πειραματισμοί στη μουσική γράφουν νέα κεφάλαια. Όταν σμίγονται οι μουσικοί πολιτισμοί και έχουν γερά θεμέλια στη γνώση του αντικειμένου, στην αισθητική και στο σεβασμό της δημιουργίας, τότε πολλά γίνονται.
Έχουμε άπειρα παραδείγματα κλασικών οργάνων σε άλλες μουσικές φόρμες, και πολλά κλασικά σύνολα που έχουν ενσωματώσει παραδοσιακά και λαϊκότροπα μοτίβα.
3. Μετά την περσινή κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού άλμπουμ, να περιμένουνε κάποιο single ή άλμπουμ μέσα στο επόμενο διάστημα;
Άφησα κάποιους μήνες να περάσουν από τη κυκλοφορία του πρώτου μου προσωπικού δίσκου ακριβώς για να μεστώσει μέσα μου όλο αυτό που δημιουργήθηκε.
Ακολουθούν οι παρουσιάσεις του δίσκου σε Αθήνα και Κύπρο μέσα στην άνοιξη.
Παράλληλα έχω ξαναμπεί στο στούντιο και ετοιμάζω τρία καινούρια singles που θα κυκλοφορήσουν από το Μάρτιο και μετά, ως προάγγελοι του νέου μου EP.
4. Ποιο θέλετε να είναι το μουσικό στίγμα σας και πόσο ανοιχτή είστε σε διαφορετικές επιρροές;
Έχω σπουδάσει κλασική μουσικολογία με επίκεντρο το 16ο αιώνα, αργότερα πέρασα από τη τζαζ ερμηνεία στη φωνή, μετά ανακάλυψα τι σημαίνει φιλοσοφία στη μουσική με τον Hegel και τον Adorno, και έχω μεγαλώσει με κυπριακή παραδοσιακή μουσική και έντεχνα/ροκ ακούσματα. Νομίζω είναι ξεκάθαρο ότι είμαι πολύ ανοιχτή σε διαφορετικές μουσικές επιρροές και να ποτέ κάποιος δει τις μουσικές μου βιβλιοθήκες θεωρώ ότι εύλογα μπορεί να αναρωτηθεί πολλά!!!
Όλα τα πιο πάνω είναι βιώματα που κρατάω και ως μουσικά στίγματα στα τραγούδια και στους στίχους που γράφω.
5. Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να του δοθούν οι ανάλογες ευκαιρίες να αναδείξει το ταλέντο του;
Τις ευκαιρίες τις φτιάχνουμε – δε θα έρθει κανείς να μας δώσει τίποτα. Ο καλλιτέχνης στο κάτω κάτω αναδεικνύει το ταλέντο του μέσα από τη δουλειά του. Η αναγνώριση αυτής της δουλειάς είναι το θέμα στον κλάδο μας, η οποία έρχεται με τρομερή συνέπεια, πειθαρχεία, λίγη τύχη και συνεχή αναζήτηση – αλλά και πάλι σε ανάλογο βαθμό. Εκεί αρχίζουν τα δύσκολα, όμως ο καθένας μας φτάνει μέχρι εκεί που τον αφήνει το μυαλό του.
6. Πώς έχει διαφοροποιηθεί ο χώρος της μουσικής στην ψηφιακή εποχή του YouTube και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος των καλλιτεχνών;
Έχουν ανοίξει ακόμη περισσότερο οι δρόμοι για όλους μας για να φτάσουν τα τραγούδια μας σε περισσότερους ακροατές, και εμείς οι ίδιοι να έχουμε μεγαλύτερη πρόσβαση στους πιο γνωστούς καλλιτέχνες.
Η σύνδεση με το κόσμο γίνεται πιο εύκολα σίγουρα. Τώρα αν θα έχει ουσία κρίνεται από πολλούς παράγοντες!
7. Ποια είναι η γνώμη σας για τα νέα, εξαιρετικά δημοφιλή στη νεολαία, μουσικά ρεύματα;
Μ’ αρέσει πάρα πολύ που είναι όλο και περισσότεροι τραγουδοποιοί λαμβάνουν απίστευτη αγάπη και αναγνώριση από τους ακροατές. Αν όμως υπονοούμε τη βίαιη και προσβλητική ύπαρξη της trash-trap, πιστεύω ότι δεν έχει καμία ωφελιμότητα.
8. Είναι οι ζωντανές εμφανίσεις αυτές που καταξιώνουν έναν καλλιτέχνη στη συνείδηση του κοινού;
Σαφώς. Οι ζωντανές εμφανίσεις είναι εκεί που γίνεται η πιο δυνατή και ουσιαστική σύνδεση με τον καλλιτέχνη και τη μουσική του. Εκεί δε μπορείς να κρύψεις τίποτα – ίσα ίσα, είναι η ευκαιρία σου να επικοινωνήσεις επί τόπου με τον κόσμο, εκεί αναμετριέσαι όχι μόνο μουσικά και καλλιτεχνικά, αλλά και ως άνθρωπος.
9. Ποια είναι η γνώμη σας για τα μουσικά reality shows και τι θα συμβουλεύατε τα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τη μουσική;
Ωχ! Πιστεύω ότι τα μουσικά reality shows είναι κάτι πολύ επιφανειακό και εφήμερο. Κάποτε έλεγα ότι είναι ‘8 δευτερόλεπτα διασημότητας’ αλλά τελικά ούτε αυτό είναι.
Δε καταλαβαίνω γιατί ένας άνθρωπος θέλει να εναποθέσει πολλή από τη δύναμη και τη πίστη του σε ένα reality show. Χίλιες φορές να έχω τους δασκάλους μου της φωνητικής, της μουσικής γενικότερα, ώρες στο στούντιο και ακόμα καλύτερα, χίλιες φορές να βγω έξω να ακούσω μουσικούς που παίζουν και να τους γνωρίσω.
10. Ένας μήνας “καραντίνα”. Ποιοι είναι οι πέντε δίσκοι που θα θέλατε μαζί σας;
Pearl Janis Joplin, Ανθολόγιο Χάρις Αλεξίου, τα 21 Νυχτερινά του Σοπέν, Τα Τραγούδια του Δρόμου Μάνος Λοΐζος και τις Ζωντανές Ηχογραφήσεις στο Ζυγό από Δήμητρα Γαλάνη και Τάνια Τσανακλίδου.