/Τζούντι Γκάρλαντ | Το δυστυχισμένο παιδί – θαύμα του Χόλιγουντ

Τζούντι Γκάρλαντ | Το δυστυχισμένο παιδί – θαύμα του Χόλιγουντ

Γεννήθηκε με άστρο. Κι αυτό έλαμψε από την τρυφερή ηλικία των 3 ετών. Η Τζούντι Γκάρλαντ, είναι ένας μύθος. Ένα σύμβολο. Στο χώρο του θεάματος μπήκε από πολύ νωρίς κι όλος ο κόσμος την γνώρισε ως Ντόροθι, στην ταινία «Ο μάγος του Οζ». Στα 14 της ο ρόλος αυτός την απογείωσε. Την έκανε διάσημη. Το ταλέντο της φάνηκε από τα πρώτα κιόλας λεπτά της ταινίας κι ήταν η αγαπημένη πρωταγωνίστρια όλων των μικρών παιδιών, που μεγάλωσαν με αυτήν την ταινία.

​Η Τζούντι Γκάρλαντ, 1922–1969, ήταν ηθοποιός και τραγουδίστρια του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.Έλαβε ένα Βραβείο Όσκαρ Τζουβενίλ και κέρδισε μια Χρυσή Σφαίρα καθώς και ένα βραβείο Γκραμι και ένα ειδικό βραβείο Τόνι. Προτάθηκε για Βραβείο Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού για τον ρόλο της στο ριμέικ Ένα Αστέρι Γεννιέται και για Όσκαρ Καλύτερου β’ Γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία του 1961 Τα απόρρητα της Νυρεμβέργης.

Παρά τις επαγγελματικές τις επιτυχίες, πάλεψε υπερβολικά στην προσωπική της ζωή, ξεκινώντας από την παιδική της ηλικία.

Η ίδια παντρεύτηκε πέντε φορές, με τους τέσσερις γάμους να καταλήγουν σε διαζύγιο. Επίσης πάλεψε με τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, τα οποία την οδήγησαν στον θάνατο, στην ηλικία των 47. Γεννήθηκε ως Φράνσις Ήθελ Γκαμ στο Γκραντ Ραπιδύ, στη Μινεσότα. Η ίδια ήταν το νεότερο παιδί της Ήθελ Μάριον και του Φράνσις Αβέντ “Φρανκ” Γκαμ . Ήταν Αγγλικής, Σκοτσέζικης και Ιρλανδικής καταγωγής

Ήταν παρανοϊκή, ναρκομανής και λεσβία, λέει η ατζέντισσά της​

Η Τζούντι Γκάρλαντ ήταν μία εξαιρετικά ταλαντούχα ηθοποιός και τραγουδίστρια που ωστόσο αντιμετώπιζε πολλά ψυχολογικά προβλήματα όπως και έναν μακροχρόνιο εθισμό σε παράνομες ουσίες, ισχυρίζεται η ατζέντισσά της, Στίβι Φίλιπς, στη νέα της αυτοβιογραφία. Μάλιστα, η Φίλιπς, που είχε γίνει η σκιά της μεγάλης σταρ τη δεκαετία του ’60, περιγράφει στο νέο της βιβλίο πραγματικά σοκαριστικές σκηνές από τη ζωή της Γκάρλαντ, 46 ολόκληρα χρόνια μετά το θάνατό της. «Επρόκειτο για μία γυναίκα που το μυαλό της είχε καταστραφεί ολοκληρωτικά από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ», γράφει χαρακτηριστικά και αναφέρει ότι η Γκάρλαντ είχε προσπαθήσει να αυτοπυρποληθεί το 1961 σε ένα ξενοδοχείο της Νέας Υόρκης.

Αυτή, ωστόσο, δεν ήταν η μόνη απόπειρα αυτοκτονίας που έκανε μπροστά στην ατζέντισσά της. Η 78χρονη σήμερα Φίλιπς περιγράφει μία σκηνή όπου η Γκάρλαντ έκοβε τις φλέβες τις, χαμογελώντας στην βοηθό της που είχε γεμίσει αίματα. Η Γκάρλαντ αποζητούσε πάντοτε τη συντροφιά και η μεγαλύτερη επιθυμία της ήταν να αγαπηθεί για αυτό που ήταν και όχι μόνο για το ταλέντο της. «Ωστόσο, επέτρεψε στα σκληρά βιώματά της να την κάνουν δυστυχισμένη, καχύποπτη και μοχθηρή. Έτσι το ταλέντο της ήταν πραγματικά ό,τι της είχε απομείνει».

Μάλιστα, η ατζέντισσα αναφέρει ότι η διάσημη ηθοποιός και μητέρα της Λάιζα Μινέλι είχε προσπαθήσει να την εκμεταλλευτεί σεξουαλικά.

Καθ’ οδόν προς μία παράσταση και ενώ βρίσκονταν στη λιμουζίνα, η Γκάρλαντ είχε βάλει το χέρι της στα γεννητικά όργανα της Φίλιπς, η οποία έμεινε άφωνη και ανίκανη να αντιδράσει. Σύμφωνα με την ατζέντισσα, εκείνη ήταν η στιγμή που έχασε τα τελευταία ψήγματα σεβασμού που έτρεφε για την θρυλική καλλιτέχνιδα αν και συνέχισε να εργάζεται για εκείνη για 4 ακόμα χρόνια.

“Θα σας παρουσιάσω μια γυναίκα το μυαλό της οποίας καταστράφηκε από τα συνταγογραφούμενα φάρμακα και το αλκοόλ”, γράφει στο “Judy & Liza & Robert & Freddie & David & Sue”, η Stevie Phillips. Αυτοπυρπλολήθηκε πρώτη φορά μπροστά στα μάτια της το 1961 στο ξενοδοχείο Plaza στη Νέα Υόρκη, ενώ άλλη φορά είχε κόψει τον καρπό της και την κοιτούσε χαμογελώντας ένω έτρεχε το αίμα. “Πήρε ένα κουτάκι σπίρτα, άναψε ένα και έβαλε φωτιά στο νυχτικό της. Εμφανίστηκε μια μικρή φλόγα. Άρπαξα κουβέρτες για να σβήσω τη φλόγα. Κοίταξε το ελαφρά καμμένο πόδι της πριν σηκωθεί από το κρεβάτι για να πάει στο μπάνιο. Το μόνο που είπε ήταν “καλύτερα να φοράω καλσόν”. Μια ακόμα στιγμή που θυμάται έντονα ήταν επίσης το 1961, τη νύχτα του σόου τους στο Boston Garden, όταν επέστρεψε στο ξενοδοχείο για να αλλάξει κουστούμι. Μιλούσε στην Τζούντι Γκάρλαντ για τις βλεφαρίδες όταν ξαφνικά έκοψε τον αριστερό της καρπό. Το αίμα της λέρωσε τη στολή της. “Τα χέρια μου, τα μαλλιά μου. Στάθηκα εκεί τρομοκρατημένη. Αυτό ήταν το φυσιολογικό της. Αυτή ήταν”.

Κατάλαβε πως αυτά τα περιστατικά ήταν ένας τρόπος χειραγώγησης. Πήρε την προσοχή που λαχταρούσε από τη μάνατζέρ της και τον παντρεμένο εραστή της David Begelman που της έλεγε πως θα αφήσει τη γυναίκα του.Είχε ανάγκη να είναι με κάποιον που την αγαπά για αυτό που είναι και όχι μόνο για το ταλέντο της, ενώ ποτέ δεν ένιωσε όμορφη ή ελκυστική. “Είχε επιτρέψει στις εμπειρίες της ζωής της να την κάνουν δυστυχισμένη και συχνά κακιασμένη. Το μόνο πράγμα που της είχε απομείνει ήταν το ταλέντο της”. ​

Το τραγικό παρασκήνιο του πιο διάσημου ρόλου της

Οι περισσότεροι θυμόμαστε τη Τζούντι Γκάλραντ από το ρόλο της στο Μάγο του Όζ. Μπορεί να ήταν μόλις 16 χρονών αλλά μάγεψε με την ερμηνεία της μικρούς και μεγάλους. Εξάλλου μέχρι σήμερα αυτή η ταινία θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές στην ιστορία του κινηματογράφου. Ωστόσο όσο «ρόδινο» και αν είναι το σενάριο της ταινίας, το παρασκήνιο είναι πολύ σκοτεινό. Η ίδια έφυγε από τη ζωή πολύ νωρίς και ποτέ δεν έδωσε στη δημοσιότητα κάτι σχετικό, ωστόσο τα έγγραφα που βρέθηκαν από προσωπικές της σημειώσεις αποκαλύπτουν τα πιο σκοτεινά μυστικά που δεν αποκάλυψε ποτέ.

Σύμφωνα με το σύζυγο της ηθοποιού, η πραγματικότητα πίσω από αυτή τη σκηνή έκρυβε μια πολύ ζοφερή κατάσταση που βίωσε η ανήλικη Γκάρλαντ.

Ο Σιντ Λουφτ, ο σύζυγος της Γκάρλαντ που πέθανε το 2005 είχε κρατήσει κάποια χειρόγραφα που αποκαλύφθηκαν πρόσφατα και σε αυτά περιέγραφε πως οι ηθοποιοί παρενοχλούσαν σεξουαλικά την ηθοποιό. Έκαναν τη ζωή της Τζούντι άθλια βάζοντας τα χέρια τους κάτω από το φόρεμά της», γράφει σε ένα απόσπασμα που αναπαράγει ο Guardian. «Οι άνδρες ήταν 40 ετών ή και μεγαλύτεροι και πίστευαν ότι θα μπορούσαν να ξεφύγουν με ότι και αν έκαναν επειδή ήταν τόσο μικροί», προσθέτει. Τα χειρόγραφα και οι προσωπικές σημειώσεις του Λουφτ με το παρασκήνιο της ταινίας περιλαμβάνονται σε ένα αυτοβιογραφικό βιβλίο που κυκλοφορεί σε λίγες μέρες και τιτλοφορείται «Judy and I: My Life with Judy Garland».

Το 1967, η ίδια η Γκάρλαντ είχε δηλώσει πως ήταν μέθυσοι και πως είχαν συνεχώς προβλήματα με την αστυνομία όταν δεν έκαναν γυρίσματα. Αρκετοί από τους συντελεστές της ταινίας είχαν επίσης αποκαλύψει πως οι ηθοποιοί συμμετείχαν σε οργιώδεις συναντήσεις με ιερόδουλες στο ξενοδοχείο που διέμεναν και πως παρενοχλούσαν το προσωπικό. Μια άλλη μαρτυρία αναφέρει πως ένας από αυτούς προσπαθούσε επίμονα να βγει ραντεβού με την ανήλικη πρωταγωνίστρια.

theater