Γράφει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, συγγραφέας
;Όλοι μας έχουμε δει σχολικούς τροχονόμους εν ώρα εργασία. Κάποια στιγμή θα έτυχε να περάσουμε μπροστά από κάποιο σχολείο λίγο πριν την αρχή, ή λίγο μετά το τέλος των μαθητών. Έχουμε παρατηρήσει τον ευσυνείδητο τρόπο με τον οποίο χειρίζονται τη διακοπή της κυκλοφορίας ώστε να μπορούν τα παιδιά να περνούν με ασφάλεια τις διαβάσεις. Κανείς όμως δεν σκέφτηκε να αποτυπώσει ανάγλυφα σε ένα παιδικό βιβλίο την καθημερινότητά τους και να αναδείξει το έργο τους, καθιστώντας τα παιδιά κοινωνούς του.
Η Νεκταρία Βαρσαμή – Πουλτσίδη και η Γιώτα Καλαμαρά επιχειρούν με επιτυχία να καλύψουν αυτό το κενό. Παρουσιάζουν εύγλωττα και παραστατικά την προσφορά των σχολικών τροχονόμων. Μέσα από μια καθημερινή ιστορία ενός κοριτσιού που κατευθύνεται προς το σχολείο και για πρώτη φορά αναρωτιέται για την ύπαρξη αυτών των ανθρώπων και κατανοεί την χρησιμότητά τους.
Είναι σημαντικό τα παιδιά να μαθαίνουν από νωρίς οτιδήποτε αφορά την ασφάλεια τους, οδική και μη, να μη φοβούνται τη γνωριμία με τους ανθρώπους της τάξης και του νόμου, να αποκτούν σταδιακά ηθική και συνείδηση ώριμου πολίτη.
Είναι εξίσου σημαντικό, να προβάλλονται οι ευθύνες και τα προβλήματα όσων επιλέγουν να ταχθούν στο πλευρό του πολίτη, συχνά σε πολύ αντίξοες συνθήκες και με πενιχρή ανταμοιβή.
Κάτι ακόμα που ξεχωρίζει αυτή την έκδοση είναι ότι, πέρα από την πληροφόρηση μέσα από χαλαρή κι ευχάριστη αφήγηση, συνοδεύεται από μια σειρά διασκεδαστικών ερωτήσεων, καρτών και παιχνιδιών που δίνουν στο παιδί και την οικογένεια μια δεύτερη ευκαιρία για να εμπεδώσουν καλύτερα και με πιο εύθυμη διάθεση, όσα έχουν ήδη διαβάσει στο βιβλίο. Η επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως, και εδώ.