Γράφει ο Παύλος Χριστόπουλος
Σύμφωνα με μια μελέτη, τα παιδιά διάβασαν περισσότερα βιβλία πέρυσι από ό,τι προπέρυσι, χάρη στο Book Tok και σε άλλες τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που ενθάρρυναν τα παιδιά να διαβάζουν.
Στη μελέτη «Τι διαβάζουν τα παιδιά του 2023», η οποία πραγματοποίησε δημοσκόπηση παιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, οι μαθητές διάβασαν 27.265.657 βιβλία το σχολικό έτος 2021-2022, σημειώνοντας αύξηση 24% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι νέοι προτιμούσαν περισσότερο μυθιστορήματα όπως η γνωστή σειρά Heartstopper της Alice Oseman χάρη στις τάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως η κοινότητα Book Tok στο TikTok.
Ο Jeff Kinney, ο συγγραφέας του The Wimpy Kid, και ο David Walliams συνεχίζουν να είναι οι δύο κορυφαίοι συγγραφείς μεταξύ των μαθητών των δημοτικών σχολείων, ενώ οι Kinney, Walliams και J.K. Η Rowling ήταν οι τρεις κορυφαίοι συγγραφείς στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η έρευνα ανακάλυψε ότι ενώ η μέση δυσκολία βιβλίων αυξανόταν καθώς μεγάλωναν οι μαθητές, δεν το έκανε αναλογικά με τον ρυθμό με τον οποίο θα έπρεπε να είχε αναπτυχθεί η ικανότητα ανάγνωσης του μαθητή.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι μαθητές συνέχισαν να διαβάζουν βιβλία, σε επίπεδο που ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με των μαθητών της ανώτερης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε όλο το γυμνάσιο.
Η έρευνα, η οποία εξέτασε περίπου 1,3 εκατομμύρια φοιτητές στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Δημοκρατία της Ιρλανδίας, διεξήχθη από την εταιρεία μάθησης και αξιολόγησης Renaissance και εξετάστηκε από τον καθηγητή Keith Topping του Πανεπιστημίου του Dundee. «Κατά τη διάρκεια αυτής της μακράς περιόδου, έχουμε δει μια επαναλαμβανόμενη μείωση της αναγνωστικής κατανόησης από τους μαθητές της πρωτοβάθμιας έως τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση», πρόσθεσε ο Topping. «Για να αντιμετωπιστεί αυτό, οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να ενθαρρύνονται να διαβάζουν βιβλία αυξημένης δυσκολίας, πιο κατάλληλα για την ηλικία τους».
Η μελέτη ανακάλυψε ότι όλες οι περιοχές, συμπεριλαμβανομένης της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας, είχαν μια «εντυπωσιακή πτώση» στη δυσκολία βιβλίων όταν οι μαθητές μεταφέρθηκαν στο γυμνάσιο και ότι αυτή η τάση συχνά δεν συνεχιζόταν όταν οι μαθητές μπήκαν στο λύκειο.