/Κέβιν Σπέισι: Τα εφιαλτικά παιδικά χρόνια, η ομοφυλοφιλία και οι κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση

Κέβιν Σπέισι: Τα εφιαλτικά παιδικά χρόνια, η ομοφυλοφιλία και οι κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση

Γενέθλια σήμερα για τον Κέβιν Σπέισι, γεννημένος το 1959. Πάμε να δούμε κάποιες λεπτομέρειες για τα εφιαλτικά παιδικά χρόνια, την ομοφυλοφιλία και τις κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση.

Tα παρολίγον εφιαλτικά παιδικά χρόνια

Ο Σπέισι γεννήθηκε στο Νιού Τζέρσι, αλλά μεγάλωσε στην Καλιφόρνια, όπου ξεκίνησε την καριέρα του ως θεατρικός ηθοποιός κάνοντας επίσης μικρές εμφανίσεις σε τηλεταινίες ή κινηματογραφικές παραγωγές.

Όπως συμβαίνει και σε πολλές αντίστοιχες περιπτώσεις, πολλοί θα νομίζουμε ότι λόγω του τεράστιου ταλέντου του και της δυναμικής προσωπικότητας του, όλα στην ζωή του ήταν εύκολα, ωστόσο μόνο έτσι δεν ήταν.

Πέρα από το γεγονός ότι οι γονείς του ήταν χωρισμένοι, ο πατέρας του Kevin Spacey ήταν Αμερικάνος Ναζί και όπως είναι λογικό συμπεριφερόταν βίαια, είτε λεκτικά, είτε σωματικά. Ο Thomas Geoffrey Fowler, όπως ήταν το όνομα του (συγγραφέας στο επάγγελμα) ήθελε να μοιάσει τόσο εμφανισιακά, όσο και στα υπόλοιπα στον Αδόλφο Χίτλερ.

Όπως ανέφερε ο αδελφός του Kevin Spacey, Randall Fowler, είχε κακή μεταχείριση από τον πατέρα του και όχι τόσο ο αδελφός του, ο οποίος αποφάσισε να εγκαταλείψει το σπίτι του και τον τραγικό πατέρα του, ενώ παράλληλα πήρε το επώνυμο της μητέρας του, Spacey.

Αυτό λειτούργησε ευεργετικά για τον ηθοποιό, ο οποίος όχι μόνο ανέκαμψε και έγινε σπουδαίος ηθοποιός, αλλά γενικότερα ξεχωρίζει για την φιλανθρωπική του δράση και την βοήθεια που παρέχει σε άτομα που το χρειάζονται καθότι κάνει μεγάλες δωρεές κατά καιρούς σε ιδρύματα, όπως τα Cancer for College, Elton John AIDS Foundation και UNICEF.

Τα 90’s της απογείωσης

2 όσκαρ μέσα σε μία πενταετία. Η «αμερικάνικη ομορφιά» και ένας ακόμα «συνήθης ύποπτος» τον τοποθετούν πλέον στο πάνθεον της 7ης τέχνης. Ο ίδιος σε μία ερμηνεία ζωής εναποθέτει όλο του το είναι στο θεατή.

Από τη μία – γλυκός, οργισμένος, ερωτευμένος, εκστασιασμένος από την νεαρή συμμαθήτρια της κόρης του, ξαναγίνεται άντρας, ξανανιώθει την ερωτική φλόγα να φουντώνει και να κυλάει μέσα του. Εκπληκτικός στην ερμηνεία του στον απελπισμένο του αγώνα να επαναπροσεγγίσει ερωτικά τη γυναίκα του. Γλυκύτατος και στωικός για να παρακαλέσει μονάχα τη δική της ευτυχία.

Από την άλλη κυνικός, κινηματογραφικός κακός, δίνει ρεσιτάλ σε μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.

Στο μεσοδιάστημα υπάρχουν και άλλες πολύ καλές ταινίες  όπως το Seven Του David Fincher  ή το Λος Άντζελες εμπιστευτικό μαζί με την Κιμ Μπάσιντζερ, που δημιουργούν μία προσδοκία για διάρκεια.

Αποχή Ή απογοήτευση

Μετά το American Beauty, όμως, ο Κέβιν φαίνεται πως κάτι παθαίνει. Οι καλές επιλογές γίνονται όλο και λιγότερες: Κάποιος Θα Τσιμπήσει, Κ-PAX, Τα Ναυτιλιακά Νέα, ταινίες με ένα κάποιο ενδιαφέρον, καλές ερμηνείες, αλλά που… κάτι τους λείπει. Ακόμα και στο Σούπερμαν είχε χάσει τη λάμψη του ως Λεξ Λούθορ. Αδιάφορο και το Beyond the sea με τη ζωή του Μπόμπι Ντάριν. Εξαίρεση ίσως το Η ζωή του Ντέιβιντ Γκέιλ με μια από τις ωραιότερες ερωτικές σκηνές που έχουμε δει την τελευταία δεκαετία στη μεγάλη οθόνη.

Από τις τελευταίες απόπειρες είναι η ταινία Οι Άνδρες που κοιτούσαν επίμονα κατσίκες, στην οποία κατάφερε να είναι πιο αδιάφορος από τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζεφ Μπρίτζες και Γιούαν ΜακΓκρέγκορ μαζί. Σαν να είχε τελματωθεί απότομα η κινηματογραφική καριέρα η’ μήπως σαν ο ίδιος να ήθελε να σταθεί λίγο εκτός.

Το θέατρο είναι η μυσταγωγία που με έλκει

Παρά το γεγονός ότι ο Σπέισι οφείλει την παγκόσμια αναγνωρισιμότητά του στον κινηματογράφο, το θέατρο ήταν, είναι και θα είναι η μεγάλη του αγάπη.

«Ο κινηματογράφος δεν είναι η πρώτη μου προτεραιότητα. Με είχε κουράσει το να μένω διαρκώς σε ξενοδοχεία, γυρίζοντας 3-4 ταινίες τον χρόνο. Το θέατρο, όμως, είναι. Το λατρεύω. Προσμένω με λαχτάρα την ιεροτελεστία του και θέλω να κάνω έργα που θα είναι πρόκληση για μένα» είχε δηλώσει σε παλιότερη συνέντευξή του.

Η θεατρική του καριέρα απογειώνεται με τη συμμετοχή του στο έργο του Ευγένιου Ο’ Νηλ “Το Μακρύ Ταξίδι της Μέρας Μέσα στη Νύχτα”, όπου έπαιζε στο πλευρό του Τζακ Λέμον. Η γνωριμία του μαζί του εξελίχθηκε σε σχέση ζωής, καθώς ο Λέμον έμελλε να γίνει ο μέντοράς του. Το 1991 ο Σπέισι θα λάβει την πρώτη του μεγάλη διάκριση, κερδίζοντας Βραβείο Τόνυ για τη συμμετοχή του στο θεατρικό του Νιλ Σάιμον “Lost in Yonkers”, που ανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ.

Από το 2003 ο Κέβιν Σπέισι έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου Old Vic στο Λονδίνο, ενώ το καλοκαίρι του 2011 το ελληνικό κοινό τον αποθέωσε στην Επίδαυρο, στον ρόλο του “Ριχάρδου Γ’”, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σαμ Μέντες. Τις τρεις sold out παραστάσεις της θεατρικής υπερπαραγωγής, που ταξίδεψε από το Σύδνεϋ έως το Χονγκ Κονγκ, παρακολούθησαν περισσότεροι από 27.000 θεατές.

Πολλοί λένε ότι το θέατρο Old Vic όχι μόνο δεν αναγεννήθηκε αλλά και αποτέλεσε τροχοπέδη στην καριέρα του Σπέισι.  Οι αριθμοί και η αναγνωρισιμότητα λένε μάλλον ότι όλα αυτά είναι χολιγουντιανές εμπάθειες. Από τη στιγμή που  ανέλαβε το 2003 την καλλιτεχνική διεύθυνση του ιστορικού θεάτρου Old Vic και παραδίδει το 2015 τη σκυτάλη στον σκηνοθέτη Μάθιου Γουόρχας, υπήρξε αύξηση εσόδων στα ταμεία 20 εκατ. λίρες!

Frank Underwood – Το κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν

Ο Κέβιν Σπέισι υποδύεται τον αμοραλιστή πολιτικό και μέλος του αμερικανικού Κογκρέσου Φρανκ Άντεργουντ. Είναι ένας αντι-ήρωας που εμφανίζει πολλές ομοιότητες με την τραγικότητα του Ριχάρδου Γ΄ στον Σαίξπηρ. Και οι δύο είναι εξαρτημένοι από τη γοητεία της εξουσίας. Χρησιμοποιούν δε το ίδιο αφηγηματικό μοντέλο, τους μονολόγους προς το κοινό, κάνοντας τους θεατές συνενόχους στις μύχιες σκέψεις τους. Η πρώτη έκπληξη για τους ερευνητές ήταν ότι ο αντιπαθής χαρακτήρας του Άντεργουντ ασκούσε ιδιαίτερη έλξη. «Στόχος του είναι να σε κάνει συνεργό. Έρχεται ο Σπέισι, ο Mr. President αν θέλεις, και σου μιλάει μυστικά, γιατί μόνο εσένα εμπιστεύεται. Είναι ο αντι-ήρωας τον οποίο πρέπει να συμπαθήσεις».

Δεν ξέρουμε αν ο Σπέισι επηρεάστηκε από την εξουσία ή τη δημοσιότητα, αλλά ο διάσημος ηθοποιός βρίσκεται μπλεγμένος σε ένα αληθινό σκάνδαλο και η αλήθεια είναι ότι δεν έχει τη δύναμη του Frank Underwood αυτή τη στιγμή να το αποσιωπήσει.

Κατηγορήθηκε  για απόπειρα βιασμού από τον ηθοποιό Άντονι Ραπ, όπου όταν ήταν 14 ετών και ο Σπέισι 26,τον παρενόχλησε σεξουαλικά και ο Ραπ αποφάσισε να μιλήσει τώρα στο πλαίσιο των αποκαλύψεων στις οποίες προβαίνουν κι άλλοι συνάδελφοί του που έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση ή κακοποίηση.

Ο ίδιος ο Κέβιν Σπέισι ομολογεί ότι δεν θυμάται το περιστατικό αλλά είπε ότι μόλις πληροφορήθηκε τις κατηγορίες ένιωσε φρίκη για τον εαυτό του.

Ο Σπέισι απολογήθηκε στον συνάδελφό του λέγοντας ότι αισθάνεται θλίψη που χρειάστηκε τόσα χρόνια να κουβαλά αυτήν την ιστορία μέσα του.

«Αυτή η ιστορία με βοήθησε να αντιμετωπίσω άλλα γεγονότα στη ζωή μου. Ξέρω ότι λέγονται πολλά για εμένα και πολλά πυροδοτήθηκαν από το γεγονός ότι προστατεύω την ιδιωτικότητά μου. Αυτοί που είναι κοντά μου γνωρίζουν πως είχα σχέσεις τόσο με γυναίκες όσο και με άνδρες. Λατρεύω και είχα σχέσεις με άνδρες σε όλη μου τη ζωή και πλέον επιλέγω να ζω ως gay».

Δικαστής στη Μασαχουσέτη φέρεται να δήλωσε πως η υπόθεση σεξουαλικής επίθεσης για την οποία κατηγορείται ο Κέβιν Σπέισι ενδέχεται να μπει στο αρχείο.

boro