/Εντυπωσίασε το κοινό η έκθεση της Γεωργιάννας Νταλάρα στην Καβάλα

Εντυπωσίασε το κοινό η έκθεση της Γεωργιάννας Νταλάρα στην Καβάλα

Μεγάλη επιτυχία και επισκεψιμότητα σημείωσε η νέα έκθεση της εικαστικού Γεωργιάννας Νταλάρα στην Καβάλα . Πραγματοποιήθηκε στην Μεγάλη Λέσχη του Δήμου της Καβάλας από τον εικαστικό θεσμό ΤΕΧΝΗΣ ΦΛΌΓΑ του φιλότεχνου εκδότη, συλλέκτη έργων τέχνης ,ιδρυτή και διαχειριστή του ΤΕΧΝΗΣ ΦΛΟΓΑ Σταύρου Δεληγιάννη .Με επιμέλεια του ιστορικού, κριτικού τέχνης Λεόντιου Πετμεζάς. Στον συντονισμό της έκθεσης συνέβαλαν η πολιτικός επιστήμων Έφη Δεληγιάννη και η νομικός Ζαφειρώ Χατζοπούλου.

Η πολιτισμολόγος ,κριτικός τέχνης και λογοτεχνίας Μαριλένα Φωκά (ΜΑ) αναφέρει για την εικαστική εργασία της Γεωργιάννας Νταλάρα :”Κατά την άποψή μου, η ζωγραφική της Γεωργιάννας Νταλάρα χαρακτηρίζεται από τα μεταμοντέρνα στοιχεία της εποχής της. Έχει μοναδικό και διακριτό στυλ γραφής. Βασική της σχεδιαστική μορφή είναι το ζωικό βασίλειο, ειδικά οι κατηγορίες των ψαριών που είναι από τα πρώτα έμβια όντα που πλήττονται από την ανθρώπινη ασυδοσία τα οποία χρησιμοποιούνται ως σύμβολα για να περάσει τα οικολογικά της μηνύματα. Ο τόπος απόδοσης της τέχνης της είναι η μεταμοντέρνα γραφή που ενσωματώνει στοιχεία γραφιστικής τέχνης, υλικά των κόμικς, υφή χρωματολογίας από έντονα μελάνια, εννοιακά και παραμυθιακά στοιχεία, όπως και η χρήση της AI. Εντυπωσιακή είναι η άψογη σχεδιαστική δεινότητα και η τοποθέτηση των εικαστικών υποκειμένων τα οποία εγκιβωτίζονται το ένα μέσα στο άλλο δομώντας σχέσεις εξουσίας και υποτέλειας, στοργής και ενδιαφέροντος, παρόμοιες με αυτές που αναπτύσσονται στις αστικές κοινωνίες. Το σώμα τους-φορέας της ανθρώπινης κακοποίησης φέρει εγχάρακτα τα σημάδια της ταραχής, αλλά και κάποιες στιγμές χαράς. τα μάτια- πηγές εισόδου και φορείς της γνώσεις εκφράζουν έντονα συναισθήματα, αγωνία και προβληματισμό. Κυρίως όμως καταγγέλλουν ότι “βλέπουν-γνωρίζουν”. Οι τροχιές που διαγράφουν είναι μικρές, απαγορευτικές θα έλεγε κανείς, υπάρχει συνωστισμός και στενοχωρία και είναι εμφανές ότι τα πιο ογκώδη ψάρια καταλαμβάνουν και ορίζουν τον χώρο που θα διαχειριστούν τα μικρότερα τα οποία ασφυκτιούν και παρουσιάζουν μαι πτωτική πορεία επιβεβαιώνοντας εικαστικά την λαϊκή ρήση : “το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό.” Σίγουρα η ταλαντούχα καλλιτέχνης, βαθιά σκεπτόμενη και κοινωνικά ενεργή μέσω του έργου της, έχει πολλά να προσφέρει στον εικαστικό χώρο. Η επιμέλεια της έκθεσης από τον πολιτικό επιστήμονα, κριτικό και ιστορικό τέχνης Λεόντιο Πετμεζά επαυξάνει την εικαστική εργασία της δημιουργού ”.Στην επίσημη ανακοίνωση του Δήμου Καβάλας για την έκθεση διαβάζουμε μεταξύ άλλων : ‘Άνοιξε τις πόρτες τηςστην αίθουσα εκδηλώσεων της Μεγάλης Λέσχης Καβάλας, η ατομική έκθεση της εικαστικού Γεωργιάννας Νταλάρα, με θέμα “Art saves the planet”, υπό τη διοργάνωση του διακεκριμένου ιστορικού τέχνης και υπευθύνου του εικαστικού θεσμού «ΤΕΧΝΗΣ ΦΛΟΓΑ», Λεόντιου Πετμεζά, ο οποίος φρόντισε παράλληλα και για την ξενάγηση των μαθητών και των εκπαιδευτικών των σχολείων του Δήμου Καβάλας.”

Την έκθεση τίμησαν με την παρουσία τους επώνυμοι από τους χώρους της πολιτικής ,της τέχνης και της επιστήμης.