Γράφει η Μαρία Σκαμπαρδώνη
Δεν υπήρξε μία τόσο εντυπωσιακή εξωτερικά, δεν είναι εκείνη που σου έρχεται στο μυαλό όταν σκέφτεσαι τη φράση “sex symbol”.
Ωστόσο, έμεινε στην ιστορία για το ρόλο της μοιραίας ερωμένης, της ψυχικά διαταραγμένης stalker. Η οποία όμως, έσωσε πολλούς γάμους και έγινε η αιτία να αποφεύγουν πολλοί την εύκολη λύση της απιστίας.
Η Γκλεν Κλόουζ στην Ολέθρια Σχέση, δεν ήταν ούτε τόσο όμορφη, ούτε τόσο νέα, όσο την επιθυμούσαν αρχικά οι συντελεστές της ταινίας. Όταν όμως γύρισε για μία αρχική δοκιμή τη συνάντηση με τον ολέθριο Μάικλ Ντάγκλας οι συντελεστές ενθουσιάστηκαν.
Και αν ακόμα η διάσημη φράση της “δεν πρόκειται να αγνοηθώ” έμεινε στην αιωνιότητα, η ίδια αγνοείται επιδεικτικά από την Ακαδημία Κινηματογράφου η οποία της στερείται μετά από τόσες υποψηφιότητες το Όσκαρ που δικαιούται.
Η Γκλεν είναι η ηθοποιός με τις περισσότερες υποψηφιότητες, αλλά χωρίς να έχει λάβει ποτέ το πολυπόθητο αγαλματίδιο.
Η περίπτωσή της όπως και άλλων ηθοποιών θρύλων που δεν κέρδισαν Όσκαρ στην καριέρα τους, είναι ένα δείγμα της λανθασμένης κρίσης αλλά και των διαφορετικών κριτηρίων που οδηγούν πολλές φορές ηθοποιούς λιγότερο ικανούς να κερδίζουν διακρίσεις και άλλους να παραγκωνίζονται.
Τα Όσκαρ, ωστόσο, δεν είναι η πεμπτουσία αλλά ούτε και το απόλυτο δείγμα απόδειξης υποκριτικής αξίας. Η Κλόουζ είναι αντικειμενά πάντα, η καλύτερα ηθοποιός του σήμερα εν ζωή, μαζί με τη Μέριλ Στριπ.
Ο ρόλος της Άλεξ Φόρεστ και η ανεπανάληπτη ερμηνεία της ως Κρουέλα Ντε Βιλ της χάρισαν μία θέση στην Ιστορία του σινεμά.
Η Κλόουζ, διαχρονικά, αποτελεί μία πηγή ανεξάντλητης υποκριτικής δύναμης, με τεράστια γκάμα ερμηνείας ρόλων, ειδικότερα ρόλων που αφορούν διαταραγμένες προσωπικότητες αλλά και κακών χαρακτήρων.
Η ερμηνεία της Άλεξ στην Ολέθρια σχέση, δίνει μία διαφορετική διάσταση στην διαταραγμένη ηρωίδα; η ίδια δεν απεικονίζεται ως αμιγώς κακιά, σατανική και δαιμόνια γυναίκα. Αλλά ως μία ψυχή πληγωμένη που αποζητούσε την αγάπη και στη συνέχεια, όλο αυτό μπέρδεψε και οδήγησε στα άκρα τον περιπλεγμένο ψυχισμό της.
Η Κλόουζ πρέπει να πάρει ένα Όσκαρ πριν η καριέρα της φτάσει στο τέλος. Νομίζω είναι λαϊκή απαίτηση όλων των κινηματογραφόφιλων της οικουμένης..