/Έξι λόγοι για να λατρέψεις τον Τζον Κάρπεντερ

Έξι λόγοι για να λατρέψεις τον Τζον Κάρπεντερ

Σήμερα γίνεται 74 ετών  Με αυτή την ευκαιρία, θυμόμαστε έξι από τις καλύτερες ταινίες (το «Απόδραση από τη Νέα Υόρκη» βρίσκεται εκτός συναγωνισμού) του εμπνευσμένου δημιουργού που εάν δεν τις έχεις δει, πρέπει να τις δεις σύντομα.

“Christine” (1983)

Όταν ο μετρ του κινηματογραφικού τρόμου (Κάρπεντερ) συναντά τον μετρ του λογοτεχνικού τρόμου (Στίβεν Κινγκ), το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά να ξεχειλίζει καλτίλα. Ένας ντροπαλός έφηβος αποκτά το πρώτο του αυτοκίνητο, το οποίο δεν είναι σαν όλα τα άλλα. Έχει δική του βούληση και θα αρχίσει σιγά σιγά να αλλάζει τη συμπεριφορά του ιδιοκτήτη του. Μία ταινία/βιβλίο-καραμπινάτος συμβολισμός για την έλευση της τεχνολογικής εποχής και το τέλος της αθωότητας.

“Prince of Darkness” (1987)

Μία ερευνητική ομάδα καλείται να ερευνήσει έναν μυστηριώδη κύλινδρο που ανακαλύφθηκε στο υπόγειο μίας εγκαταλελειμμένης εκκλησίας στο Λος Άντζελες. Τα άσχημα νέα είναι ότι το πράσινο υγρό που εμπεριέχεται στον κύλινδρο είναι η ουσία του Σατανά, ο οποίος εάν απελευθερωθεί θα φέρει στον κόσμο τον πατέρα του – και τον όλεθρο. Ανάμεσα στους δαιμονισμένους που πολιορκούν την εκκλησία θα δεις και τον Alice Cooper (ο οποίος έγραψε και ομώνυμο τραγούδι), σε μία από τις καλύτερες guest εμφανίσεις σε ταινία!

“The Thing” («Η Απειλή» – 1982)

Μία αμερικανική επιστημονική αποστολή στην Ανταρκτική έρχεται αντιμέτωπη με περίεργα φαινόμενα που έχουν ως σημείο εκκίνησης ένα… χάσκι. Ο σκύλος είναι στην πραγματικότητα ένας εξωγήινος οργανισμός που παίρνει τη μορφή διάφορων μελών της αποστολής και προκαλεί παράνοια σε ολόκληρη την ομάδα. Η κλειστοφοβική ταινία του Κάρπεντερ έχει ως έμπνευση τη νουβέλα του Τζον Γουντ Κάμπελ “Who Goes There?”, το οποίο με τη σειρά του φαίνεται να αντλεί στοιχεία από το αριστούργημα «Τα βουνά της τρέλας» του Χ.Φ. Λάβκραφτ. Συνταγή επιτυχίας, με λίγα λόγια…

“Halloween” («Η νύχτα με τις μάσκες» – 1978)

Η ιστορία ενός από τους γνωστότερους πρωταγωνιστές ταινιών τρόμου, του Μάικ Μάγιερς, ο οποίος μετά από 15 χρόνια εγκλεισμού του σε ψυχιατρείο -εξαιτίας της δολοφονίας της μεγάλης αδελφής του όταν ήταν μόλις 6 ετών- δραπετεύει την παραμονή του Χάλοουιν για να σκορπίσει τον θάνατο στην κωμόπολη Χάντονφιλντ. Η επιτυχία στο box office ήταν τεράστια, καθώς με προϋπολογισμό μόλις 325.000 δολαρίων η ταινία απέφερε 47 εκατ. δολάρια μόνο στις ΗΠΑ. Ο Κάρπεντερ σκηνοθέτησε μόνο την πρώτη ταινία (ενώ συμμετείχε στη δεύτερη από τη θέση του σεναριογράφου και του παραγωγού), ενώ ακολούθησαν άλλες εννέα.

“The Fog” (1980)

Ένα ψαροχώρι στη Βόρεια Καλιφόρνια έχει χτιστεί πάνω από μία παλιά αποικία λεπρών. Οι κάτοικοί του θα μετανιώσουν την απόφαση των προγόνων τους, καθώς 100 χρόνια μετά μία φονική ομίχλη σκεπάζει το χωριό, φέρνοντας μαζί της οργισμένα φαντάσματα που ζητούν εκδίκηση. Η ταινία ξαναγυρίστηκε το 2003 με πρωταγωνίστρια τη Μάγκι Γκρέις (τη Σάνον από το “Lost”), όμως δεν κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων του αρχικού φιλμ.

“In the Mouth of Madness” («Στο στόμα της τρέλας» – 1994)

Πρόκειται για την τελευταία ταινία της «Τριλογίας της Αποκάλυψης», όπως την ονόμασε ο Κάρπεντερ (οι άλλες δύο είναι το “Prince of Darkness” και το “The Thing”). Ο Τζον Τρεντ έχει αναλάβει να εντοπίσει τον αγνοούμενο συγγραφέα Σάτερ Κέιν και να ανακτήσει το χειρόγραφο της τελευταίας του νουβέλας. Κυνηγώντας ένα στοιχείο, ο Τρεντ φτάνει σε ένα χωριό που φαινόταν πως υπήρχε μόνο στα έργα του Κέιν. Και εκεί αρχίζει ο τρόμος, ενώ αποδεικνύεται ότι το βιβλίο μπορεί να προκαλέσει το τέλος της ανθρωπότητας. Και πάλι η επιρροή του Λάβκραφτ είναι σαφής, προς ιδιαίτερη ικανοποίηση των φαν…

protothema