Γράφει ο Ελισσαίος Βγενόπουλος
Τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν ηθικές αρχές που θέτουν συγκεκριμένα πρότυπα ανθρώπινης συμπεριφοράς και συνήθως προστατεύονται ως νόμιμα δικαιώματα κατά το εθνικό και διεθνές δίκαιο. Θεωρούνται ως «κοινώς αντιλαμβανόμενα αναπαλλοτρίωτα θεμελιώδη δικαιώματα που κάθε άτομο δικαιούται από τη στιγμή της γέννησής του, απλώς και μόνο επειδή είναι ανθρώπινο ον». Αυτά περιλαμβάνουν αστικά και πολιτικά δικαιώματα όπως το δικαίωμα στη ζωή και την ελευθερία, την ελευθερία σκέψης και έκφρασης, καθώς και την ισότητα ενώπιον του νόμου. Αυτά πάνω κάτω μας λέει η Παγκόσμια Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και ακόμα, κάθε κατηγορούμενος για ποινικό αδίκηµα πρέπει να θεωρείται αθώος έως ότου διαπιστωθεί η ενοχή του σύµφωνα µε το νόµο σε δημόσια δίκη, κατά την οποία θα του έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαραίτητες εγγυήσεις για την υπεράσπισή του.
Όλα τα παραπάνω καθώς και το πνεύμα του Διαφωτισμού, η Αναγέννηση, ο Τζον Λοκ και όλα τα συμπαρομαρτούντα πάνε περίπατο στη νέα Κορεάτικη σειρά που ήρθε και στρογγυλοκάθισε στην πρώτη θέση θεαματικότητας του ΝΕΤFLIX. Αντίθετα με ότι πιστεύαμε τόσα χρόνια, αντίθετα ακόμα και με τις προσπάθειες των ανθρώπων μέσα στους αιώνες η σειρά «Hellbound» πρεσβεύει ότι όλοι είμαστε ένοχοι και βαθιά αμαρτωλοί μέχρι αποδείξεως του εναντίου.
Η υπόθεση της σειράς στηρίζεται σε αφύσικα, ξαφνικά και απρόβλεπτα περιστατικά που πληθαίνουν προϊόντος του χρόνου.
Τερατόμορφες φιγούρες εισβάλουν στον χώρο κι αφού βασανίζουν κάποιο άτομο το σκοτώνουν σε κοινή θέα. Οι απόκοσμες αυτές οντότητες έχουν φροντίσει να ενημερώσουν τα θύματα. Τα τέρατα αυτά κινούνται ανάμεσα στο γκροτέσκο, το γελοιογραφικό και το τρομακτικά χονδροειδές. Τα τερατόμορφα αυτά πλάσματα λίγο αρπαγμένα στο ψήσιμο, σε μεγέθους αχνιστού King Kong, είναι τραγελαφικοί δαίμονες της κολάσεως, λίγο καψαλισμένοι είναι αλήθεια – εμφανίζονται από το πουθενά ανάμεσα σε ανυποψίαστους πολίτες, προειδοποιώντας τους με γελοία ακρίβεια για την ημερομηνία και την ώρα που αφού τους λιντσάρουν και τους ξεροψήσουν θα τους στείλουν στον αφανισμό και την κόλαση.
Ένας πολίτης (Jeong Jin-soo), μέσα σε αυτήν την επίγεια κόλαση προτάσσει τα στήθια του και τη Νέα Αλήθεια που είναι τόσο παλιά όσο κι άνθρωπος όσο και οι κάθε λογής Μεσσίες που λέει με δυο λόγια «αφού φοβάστε, ο κόσμος γύρω είναι ένας εφιάλτης, ακολουθείστε εμένα κι αυτά που σας λέω για να σωθείτε», τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει ο τρόμος, η χαμηλή αυτοεκτίμηση, το δυστοπικό περιβάλλον και απλουστευτική μέγγενη των θεωριών συνωμοσίας, έτσι οι χορηγοί της Νέας Αλήθειας και τα μέλη της αυξάνονται και πληθύνονται.
Σ’ αυτόν τον κόσμο δεν υπάρχει τίποτ’ άλλο κατά τη Νέα Αλήθεια, παρά η διαρκής σύγκρουσης μεταξύ καλού και κακού μέσα από τα δύο ανταγωνιστικά στοιχεία, του φωτός και του σκότους, δεν υπάρχουν αποχρώσεις, τόνοι, διαβαθμίσεις, κυριαρχεί είτε το μαύρο της αμαρτίας και του παραπτώματος είτε το λευκό και άσπιλο της Νέας Αλήθειας.
Στο νέο κόσμο του «Hellbound» και των έξι επεισοδίων της πρώτης σεζόν, η ελεύθερη βούληση δεν παίζει και σπουδαίο ρόλο.
Η επιβεβλημένη «ηθική» συμπεριφορά είναι μονόδρομος για όσους δεν θέλουν από τη μια στιγμή στην άλλη, με μαρτυρικό θάνατο, να βρεθούν στο αχανές και σκοτεινό επέκεινα και όλα αυτά στην αρένα μίας εφιαλτικής καθημερινότητας με συνεχείς θρησκευτικές «πραγματώσεις» που «μυρίζει» καυτή επίγεια κόλαση.
Τη σκηνοθεσία του «Hellbound» έχει κάνει ο Sang-ho Yeon, του επιτυχημένου, «Train to Busan» και την παραγωγή το Netflix και το Lezhin Studio. Η πρώτη σεζόν της νέας μεταφυσικής σειράς, «Hellbound», έκανε πρεμιέρα στο Netflix στις 19 Νοεμβρίου με έξι επεισόδια διαθέσιμα μέχρι στιγμής για streaming προβολή.
Ένα sci-fi, μετα-αποκαλυπτικό και μηδενιστικό θρίλερ με θέμα τις ανθρώπινες αδυναμίες που πνίγεται στον βούρκο της θρησκευτικής υστερίας και προσφέρει μπόλικη αγωνία, αρκετή δράση και υπερένταση τόση, όση θα μας κάνει να καταπιούμε όλον αυτόν τον ηθικοπλαστικό βόρβορο της Νέας Αλήθειας.
Στο μύλο της ηθικής της σειράς «Hellbound» στην οποία βασίζονται οι προφητείες και οι «πραγματώσεις», αλέθονται τα πάντα και οι άνδρες που έπεσαν σε κάποια ανομία και γυναίκες που δεν μπόρεσαν να αποφύγουν κάποιο αμάρτημα, άρρωστοι και ανήμποροι άνθρωποι αλλά και νεογέννητα, που όση φαιά ουσία και να κατανάλωσαν οι κήνσορες της Νέας Αλήθειας, δεν μπόρεσαν να βρουν λόγους να αιτιολογήσουν τον αφανισμό τους επαρκώς, ούτε στα μέλη τους.
Οι ήρωες μας κινούνται σε μια αχανή μεταφυσική μυθοπλασία με εσχατολογική χροιά στην οποία στριμώχνονται με άγριο και μανιχαϊστικό τρόπο, ο φόβος για το άγνωστο, η ελεύθερη βούληση και οι επιπτώσεις της, το πεπρωμένο, το δίκαιο και το άδικο, η τιμωρία και η αθώωση, η θνητότητα και η ηθική. Όλα αυτά χτυπημένα στο μπλέντερ του τρόμου και της αγωνίας και στην κάτω γωνιά των εντυπώσεων παραμονεύει το σπλάτερ με την κέτσαπ σε ετοιμότητα.
Η δεύτερη σεζόν είναι σχεδόν σίγουρη, μετά την εκπληκτική επιτυχία της πρώτης, εξ άλλου δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αμφισβήτησης το φινάλε του 6ου επεισοδίου. Μέχρι τότε να διάγετε βίον ενάρετο, αμόλυντο και συνετό, για να μην έχουμε τίποτα δυσάρεστες «πραγματώσεις», αλλά και να φροντίζετε να αποδεικνύεται την αθωότητά σας, πρωί, μεσημέρι, βράδυ, γιατί ο Διαφωτισμός φαίνεται ότι πέρασε και δεν ακούμπησε τις ακτές του Ειρηνικού και την Κορεάτικη χερσόνησο.