/Βερόνικα Δαβάκη: Πλάι στον Νίκο Ξυδάκη, η Μουσική και η Ερμηνεία απέκτησαν νέες διαστάσεις

Βερόνικα Δαβάκη: Πλάι στον Νίκο Ξυδάκη, η Μουσική και η Ερμηνεία απέκτησαν νέες διαστάσεις

Όταν ο Νίκος Ξυδάκης ένα νέο τραγούδι και σύντομα έναν νέο ολόκληρο δίσκο, είναι μεγάλη χαρά και τιμή να φιλοξενείς συνέντευξη της ερμηνεύτριας στην οποί εμπιστεύτηκε το έργο του. Η Βερόνικα Δαβάκη μιλά στον Κωνσταντίνο Μανίκα και το CulturePoint.gr για αυτή τη συνεργασία, για τα σχέδια και τα όνειρα της αλλά και για το YouTube και τα τραγουδιστικά reality shows.

1. Τι είναι αυτό που κάνει μοναδική μια ερμηνεία;

Η ψυχή και η προσωπικότητα του ερμηνευτή όπως αποτυπώνεται στον ήχο της φωνής και στον τρόπο που επιλέγει να αποδώσει τα μουσικά και τα στιχουργικά/ποιητικά νοήματα. Εκεί βρίσκεται η βαθύτερη ουσία του ερμηνευτή και δεν κρύβεται με τίποτα.

2. Τι ρόλο παίζει ο ψηφιακός κόσμος (πχ YouTube) στην προσέγγιση του κοινού;

Αυτή την στιγμή οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες είναι η αμεσότερη δίοδος επικοινωνίας του δημιουργού με το κοινό. Με απόσταση μεν αλλά χωρίς μεσάζοντες. Η δυσκολία πια έγκειται στο να βρεθείς μέσα στον χάρτη καθώς η πληροφορία στο διαδίκτυο είναι άπειρη οπότε γίνεται δύσκολο ο δέκτης να εντοπίσει έναν νέο καλλιτέχνη που τον ενδιαφέρει και τον συγκινεί. Αργά η γρήγορα όμως αυτό επιτυγχάνεται. Σαν ένα υπερμέγεθες παράθυρο στον κόσμο χωρίς χωροχρονικούς περιορισμούς και χωρίς λογοκρισία.

3. Πώς σχολιάζετε το φαινόμενο των τραγουδιστικών reality shows;

Δεν αισθάνθηκα ποτέ την ανάγκη να βρεθώ στο περιβάλλον ενός τέτοιου show αν και είναι πια πολύ συνηθισμένα, δεν είναι κάτι καινούργιο.

Αυτό που με ταράζει είναι η υπερβολική και απότομη έκθεση αλλά και ο ανταγωνισμός! Η δική μου λογική λέει πως υπάρχει χώρος για όλους. Ακριβώς γιατί ο καθένας είναι εντελώς ξεχωριστός.

Επίσης ενώ πιστεύω απόλυτα στην διδασκαλία και την σχέση δασκάλου-μαθητή, η ύπαρξη κριτικής επιτροπής μου δημιουργεί αμηχανία.

Από τέτοια show έχουν συστηθεί πια πολλοί τραγουδιστές.

Ο κάθε ένας μας επιλέγει αυτό που τον εκφράζει κι έτσι προχωρώντας σμιλεύει σιγά σιγά τον δικό του κόσμο-προορισμό. Θελκτικός η μη, δημοφιλής περισσότερο η λιγότερο και ούτω καθεξής.

4. Ποια είναι τα άμεσα επαγγελματικά σχέδια σας;

Με τις συνθήκες αυτές της καραντίνας έχουν μαζευτεί τόσα σχέδια που έχει γίνει άμεση ανάγκη να τακτοποιήσω το συρτάρια μου!

Ο δίσκος μας με τον Νίκο Ξυδάκη πρώτα από όλα που είναι και ο πρώτος μου προσωπικός δίσκος και έχω τεράστια αγάπη για αυτή την δουλειά.

Έπειτα είναι και ο Μεγάλος Αιρετικός του Δημήτρη Παπαδημητρίου, ένας κύκλος αιρετικών ποιητών μελοποιημένων από τον συνθέτη. Φέτος θα παρουσιαστεί διαδικτυακά η τρίτη συναυλία του κύκλου

Μια ακόμη συναυλία με τραγούδια των Γιώργου Κασαβέτη, Κωνσταντίνου Ευαγγελίδη και Αγγέλου Παπαγγελίδη – Θεοδωράκη που θα μεταδοθεί σύντομα από την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Παράλληλα συμμετέχω σε ραδιοφωνικές παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης και εξακολουθώ να δημιουργώ μέσα από τους Φλου ραδιοφωνικό θέατρο για παιδιά!

Για το καλοκαίρι έχω σχέδια θεατρικά αλλά covid επιτρέποντος..

5. Ποιο είναι το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό όνειρο σας;

Από όνειρα να δείτε τι γίνεται στα συρτάρια μου!! Συνεργασίες, μουσικές, τραγούδια, παραστάσεις, συναυλίες, ρόλοι.. χαμός!

6. Διαλέγετε παρέα για ολιγοήμερη απόδραση. Ποιους καλλιτέχνες, ανεξαρτήτως ιστορικής περιόδου δράσης, θα συμπεριλαμβάνατε;

Τον Charlie Chaplin, τον Cezane, τον Τσέχοφ, τον Νουρέγιεφ και την Μαρίκα Νίνου

7. Αναγνωρίζετε γρήγορα τα λάθη σας και ποια συγχωρείτε ευκολότερα στους άλλους;

Όλα τα λάθη τα συγχωρώ αρκεί να μην επαναλαμβάνονται. Εκεί στην τρίτη- τέταρτη επανάληψη έχουμε πρόβλημα!

8. Αν για την καριέρα σας έπρεπε να απομακρυνθείτε σημαντικό διάστημα από την οικογένεια σας, θα το κάνατε;

Ο όρος «καριέρα» κάπως με ενοχλεί στη μύτη! Το έχω ήδη κάνει πολλές φορές για τις σπουδές και για τη δουλειά μου. Είμαι συνηθισμένη να είμαι μακριά από την οικογένεια μου. Έφυγα από το πατρικό μου στα 17 και έκτοτε δεν επέστρεψα ποτέ. Βέβαια τώρα έχουν αλλάξει κάπως τα δεδομένα.. Για ένα σεμινάριο η κάτι εκπαιδευτικό ναι θα έφευγα, για παραστάσεις/συναυλίες και πάλι ναι. Όχι όμως χωρίς κόστος !

9. Χρειάζεται περισσότερος ρομαντισμός ή ρεαλισμός στις ζωές μας;

Είναι κάπως κουραστικά και τα δυο όταν είναι σε απόλυτο βαθμό. Προτείνω την απλότητα. Η απλότητα έχει τον ρομαντισμό της αθωότητας και τον ρεαλισμό της αρμονίας.

10. Νέο τραγούδι, «Σκοπός χαμένος» σε μουσική Νίκου Ξυδάκη και ποίηση Τέλλου Άγρα. Πώς ήταν η συνεργασία με τον κορυφαίο συνθέτη;

Ο Νικος Ξυδάκης είναι ένας αστείρευτος και πηγαίος καλλιτέχνης, πραγματικός καλλιτέχνης. Πως να το πω.. είναι ποιητής!

Αν θέλει κανείς να μιλήσει για καλλιέργεια, για πνευματικότητα πρέπει να μιλά για τέτοιους ανθρώπους. Σαν τον Ξυδάκη. Και βέβαια είναι γενναιόδωρος. Νιώθω μεγάλη ευγνωμοσύνη όχι μόνο γιατί με εμπιστεύτηκε αλλά και για τον τρόπο που με αντιμετώπισε. Για το πως συνεργαζόμαστε. Πλάι στον Νίκο Ξυδάκη η Μουσική και η Ερμηνεία απέκτησαν νέες διαστάσεις για μένα, ο κόσμος μου διευρύνθηκε και έγινε πλουσιότερος.

Ο πρώτος συνθέτης που μου εμπιστεύεται ένα ολόκληρο έργο του! Έχω μεγάλη αγωνία να μοιραστούμε ολόκληρο τον δίσκο μαζί σας

11. Ακολουθεί κι ένα ολοκληρωμένο album με τον Νίκο Ξυδάκη, το “Άσωτοι καιροί”. Τι να περιμένουμε από αυτή τη δουλειά; 

Τα τραγούδια των «Άσωτων Καιρών» έχουν στοιχεία αυτοβιογραφικά, μοιάζουν τρόπον τινά με θεατρικούς μονολόγους, αυτό ήταν και το αρχικό όραμα του συνθέτη. Είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους, ξεχωριστά και ετερόκλητα παραμένοντας όλα σε μια διακριτή ενότητα. Όπως ακριβώς είναι και ο άνθρωπος τώρα που το σκέφτομαι…. Με τεράστιες διακυμάνσεις αλλά και ενότητα.

Σε στίχους των επίσης κορυφαίων Διονύση Καψάλη, Τέλλου Άγρα, Εμμανουήλ Ζάχου και Μαρίτας Αλημίση.