Ο Οδυσσέας Ιωάννου Κωνσταντίνου ή αλλιώς, Ody Icon, απαντά στις 10+1 Ερωτήσεις που του θέτει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, με αφορμή το νέο τραγούδι των Ody Icons “Sose” και τον επερχόμενο άλμπουμ.
Κυκλοφόρησε το Sόse, το πρώτο τραγούδι από το επερχόμενο πρώτο ολοκληρωμένο άλμπουμ σας με τίτλο Polydrama. Πώς θα το χαρακτηρίζατε;
Αποφεύγω τους χαρακτηρισμούς ειδικά όταν επιστρέφουν σε μένα. Μ’ έναν τρόπο περιορίζουν τη δημιουργική διαδικασία και στερούν από την ομορφιά του πλουραλισμού και της πολυφωνίας. Το Sόse είναι το αποτέλεσμα αυτής της ελευθερίας που δώσαμε σε εμάς τους ίδιους και σε εμάς τις ίδιες με τους συνεργάτες μου, ειδικά με τον Φώτη Παπαθεοδώρου που κάνει την παραγωγή ολόκληρου του δίσκου, και τώρα οι ακροατές του μπορούν να ακούσουν και να δουν σε αυτό ό,τι θέλουν και να το χαρακτηρίσουν μέσα από τα δικά τους βιώματα.
Το τραγούδι συνοδεύει ένα εξαιρετικά δημιουργικό και προκλητικό, για κάποιους, βιντεοκλίπ. Πώς προέκυψε η ιδέα και πώς συνδυάζεται με το ίδιο το τραγούδι;
Καταρχάς ευχαριστούμε για τα σχόλια. Στόχος μας πάντως δεν ήταν να είναι προκλητικό αλλά να πούμε μέσω των εικόνων την ιστορία που θέλουμε. Μαζί με τον Χάρη Κούσιο τον σκηνοθέτη και χορογράφο του βίντεο, με τον οποίο είμαστε φίλοι αλλά και συνεργάτες αρκετά χρόνια συνθέσαμε κάποιες εικόνες σε σχέση με τον πόνο, το θάνατο και τον ερωτισμό. Πάντα οι βιβλικές και μυθικές εικόνες ασκούν γοητεία σε ό,τι δημιουργώ και σε συνδυασμό με την εικαστική αφαιρετική ματιά του Χάρη έρχεται και δημιουργεί ένα περιβάλλον ποιητικό και πυκνό. Φυσικά σε αυτό συμβάλει όλη η ομάδα. Ο Μάριος Ράμμος στα κοστούμια και στο set design, ο Γιώργος Μάργαρης στη διεύθυνση φωτογραφίας, οι υπόλοιποι performers, η παραγωγή που δούλεψε πολύ και σε λίγο χρόνο ώστε να στηθεί το σκηνικό, το μακιγιάζ, τα μαλλιά. Και φυσικά η Δήμητρα Χατούπη που μου έκανε την τιμή να συμμετέχει σε αυτό και να φέρει αυτό το μαγικό βύθισμα που έχουν οι ηθοποιοί του δικού της βεληνεκούς.
Ο επερχόμενος δίσκος σας POLYDRAMA, πόσο κοντά θα βρίσκετε σε ύφος με το πρώτο δείγμα που ήδη μας δώσατε και ποια άλλα στοιχεία θα περιέχει;
Πέρυσι τέτοια εποχή κυκλοφόρησε το EP “drama” που ήταν προπομπός για το POLYDRAMA. Περιείχε τρία κομμάτι τα οποία θα βρίσκονται επίσης στον δίσκο. Ο δίσκος λοιπόν ονομάζεται poly drama και όχι μονόδράμα γιατί έχει πολλές πράξεις, αν θέλεις. Συμβαίνουν σε αυτόν πολλά και διαφορετικά περιστατικά. Και ήθελα να χωρέσουν όλα γιατί συνθέτουν όλα μαζί το ποιος είμαι ως δημιουργός τους αλλά και ως προσωπικότητα στο τώρα. Το επόμενο κομμάτι που θα βγει θα είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Όπως στο σινεμά όπου η κάθε σκηνή που διαδέχεται την άλλη είναι διαφορετικές αλλά αποκαλύπτουν μέρη του ίδιου σύμπαντος.
Σας εκφράζει περισσότερο ένα μουσικό είδος ή είστε ανοιχτοί σε διαφορετικές μουσικές επιρροές;
Η μουσική για μένα είναι όπως και το φαγητό. Άμα είναι καλές οι πρώτες ύλες, αν ο δημιουργός του έβαλε μεράκι και όρεξη σε αυτό, αν δόθηκε στο φαγητό χρόνος ψησίματος και ωρίμανσης, λίγος χρόνος να κάτσει και να έρθει σε μια σωστή θερμοκρασία, αν έχουν μπει οι σωστές ποσότητες στο πιάτο ώστε να είναι χορταστικό αλλά όχι πολύ ή λίγο, και να έχει ένα όμορφο dressing που να του δίνει μια νότα φρεσκάδας, εγώ θα το φάω. Και δεν θα ρωτήσω αν ο μάγειρας είναι Έλληνας, Ιρανός ή Γάλλος. Ελπίζω να καταλαβαίνεις τι εννοώ και να μην σου ακούγομαι εξωγήινος.
Προηγείται ο στίχος ή η μελωδία, κατά τη διάρκεια της δημιουργίας ενός τραγουδιού;
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή. Θα συνεχίσω να μιλάω για φαγητό απ’ ότι φαίνεται – ίσως πεινάω, τι να πω. Κάποιες φορές λοιπόν μια φράση ή μια μελωδία έρχεται στο μυαλό και τη σημειώνω ή την ηχογραφώ στο κινητό- γιατί τις περισσότερες φορές με πετυχαίνει σε εντελώς ακατάλληλες στιγμές, έξω, στο αμάξι ή στο μετρό, σε μια βόλτα κτλ. Άλλες φορές κάθομαι στο πιάνο και αυτοσχεδιάζω για πολύ ώρα και από εκεί προκύπτουν στίχοι ή μελωδίες που με συγκινούν και τις απομονώνω. Νομίζω το δεν υπάρχει συνταγή το περιγράφει όλο πολύ καλά.
Υπάρχουν δυσκολίες στη δημιουργική συνύπαρξη των μελών ενός συγκροτήματος και πώς ξεπερνιούνται;
Φυσικά και υπάρχουν δυσκολίες. Ειδικά όταν τα μέλη αυτά λέγονται Φώτης Παπαθεοδώρου! Προφανώς και κάνω πλάκα. Οι όποιες «δυσκολίες» στη συγκεκριμένη περίπτωση προκύπτουν διότι ο Φώτης βάζει σε αυτό το πρότζεκτ πολύ προσωπικό χρόνο και κόπο. Είναι συνδημιουργός μέσα σε αυτό οπότε θέλει να έχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Έλα όμως που η πηγή είναι η δική μου φαντασία! Άντε βγάλε άκρη. Οπότε κάποιες φορές ενώ ψάχνουμε και οι δύο μας τον τρόπο να επικοινωνήσουμε αυτό που σκεφτόμαστε, μέσα στη δημιουργική δίνη και μέσα στην άνεση που φέρνει ο χρόνος που περνάμε μαζί και η προσωπική σχέση που έχουμε αναπτύξει, ο τρόπος που επιλέγουμε να πούμε τη σκέψη μας είναι πιο ευθύς απ’ όσο αναλογεί η στιγμή. Πιο αιχμηρός. Αλλά επειδή και οι δύο αναγνωρίζουμε την πρόθεση του άλλου που είναι το να αποτυπωθεί το κάθε τραγούδι όπως του αναλογεί και επειδή σεβόμαστε πολύ το ποιος είναι ο καθένας και τι φέρνει μέσα στο πρότζεκτ, ξεπερνιούνται όλα και αγκαλιάζονται κι από τους δύο μας με πολλή αγάπη και φροντίδα. Μακάρι δηλαδή αυτές να είναι οι δυσκολίες όσων ασχολούνται με την τέχνη και συνεργάζονται με άλλους ανθρώπους.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο καλλιτεχνικό όνειρο σας;
Θέλω πολύ να ταξιδέψουμε με τη μουσική που φτιάχνουμε. Να πάμε σε μέρη και να δούμε τους ανθρώπους. Να γίνει η μουσική μου φωνή για αυτούς που δεν έχουν. Και όλο αυτό να είναι βιώσιμο. Να είμαι υγιής μέσα σε αυτό και η μεγάλη οικογένεια ανθρώπων που με βοηθάει σήμερα και με στηρίζει να παίρνει αυτό που της αναλογεί. Τώρα που το ξαναδιαβάζω, σκέφτομαι πως με έναν τρόπο ήδη πραγματοποιώ αυτό το όνειρο και βήμα βήμα μεγαλώνει.
Είναι οι ζωντανές εμφανίσεις αυτές που καθιερώνουν έναν καλλιτέχνη στη συνείδηση του κοινού;
Οι ζωντανές εμφανίσεις δημιουργούν έναν ιδιαίτερο δεσμό ο οποίος νιώθω πως μπορεί να εμπλουτιστεί και να διανθιστεί μέσω των σόσιαλ μίντια στην εποχή μας αλλά ταυτόχρονα είναι κάτι αναντικατάστατο. Το να βρίσκονται οι άνθρωποι στο ίδιο μέρος την ίδια στιγμή και να νιώθουν τα ίδια vibes είναι αξεπέραστο ως συναίσθημα και το σώμα το αναγνωρίζει αυτό, το θυμάται. Δεν ξέρω αν τον καθιερώνουν δηλαδή αλλά σίγουρα ένας καλλιτέχνης που έχει τη δυνατότητα να πει τις ιστορίες του σε ζωντανές εμφανίσεις και μάλιστα με τρόπο προσωπικό, αλλιώς καταγράφεται στο νου των ανθρώπων. Γνώμη μου.
Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει πλέον ο ψηφιακός κόσμος (πχ YouTube) στην προσέγγιση των ακροατών;
Τον μεγαλύτερο και σημαντικότερο. Πλέον η μουσική μας μπορεί να φτάσει παντού. Να εμπνεύσει, να συγκινήσει και να ενδυναμώσει ανθρώπους στην άλλη πλευρά της γης. Και αυτή που θα ακούσει τη μουσική σου να σου στείλει μήνυμα εκείνη τη στιγμή εκφράζοντας τα συναισθήματά της. Το βρίσκω όμορφο να μπορώ να στείλω τη μουσική μου παντού και αυτή να φτάσει στα αυτιά ενός ατόμου που εκείνη τη δεδομένη στιγμή θα τον αφορά, θα του είναι κάτι, θα είναι το soundtrack του σε μια βόλτα του, σε μια φάση της ζωής του.. Και αυτό να μπορεί να σου το στείλει πίσω. Να στο πει. Να σε προσεγγίσει άμεσα, χωρίς να νιώθει ότι εκτίθεται αλλά περισσότερο ότι στέλνει σε έναν γνωστό του, έναν φίλο του.
Πώς σχολιάζετε το φαινόμενο των τραγουδιστικών talent shows;.
Τα φαινόμενα εμφανίζονται όταν οι συνθήκες τα ευνοούν και ύστερα υποχωρούν όταν αυτές δεν υφίστανται. Συνεπακόλουθα των εποχών που αλλάζουν είναι δηλαδή τα φαινόμενα. Και η εποχή μας διψά για θέαμα.
Ένας μήνας “καραντίνα”. Ποια είναι οι πέντε δίσκοι που θα θέλατε μαζί σας;
Αχ, πως επανήλθαμε πάλι σε αυτή τη λέξη; Ούτε να την απαντήσω δε θέλω αυτή την ερώτηση. Ευχαριστώ δε θα πάρω!