Ο συγγραφέας Ντίνος Γιώτης * απαντά στις ερωτήσεις του Κωνσταντίνου Μανίκα με αφορμή τη κυκλοφορία του νέου του μυθιστορήματος “Club 23,4” από τις εκδόσεις Βακχικόν.
Πώς θα περιγράφατε συνοπτικά το τελευταίο σας μυθιστόρημα “Club 23,4”;
Επιγραμματικά θα έλεγα ότι είναι ένα ερωτικό –υπαρξιακό -23.4 μυθιστόρημα
Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των βασικών ηρώων;
Φοιτητές στις αρχές της δεκαετίας του ’80, εποχή που σχηματίζονται οι πολιτικές και κοινωνικές παρέες της Μεταπολίτευσης, οι ήρωές μου προτιμούν να μιλάνε περισσότερο για το θαύμα της ζωής παρά για τα προβλήματα της κοινωνίας, προτιμήσεις που τους καθιστούν λοξούς και αποσυνάγωγους.
Τι θέλετε να αποκομίσει, ως κεντρικό μήνυμα, ο αναγνώστης;
Δυσανασχετώ με τα μηνύματα, ιδίως τα κατευθυνόμενα. Αντιθέτως αισθάνομαι ευχαρίστηση με τη χαρά των αυτόνομων προσλήψεων ενός εκάστου.
Γιατί μας καταδυναστεύουν οι ανεκπλήρωτοι έρωτες, όπως ίσως τον κεντρικό σας ήρωα τον Σένον;
Ίσως επειδή τον ανεκπλήρωτο έρωτα δεν τον γευτήκαμε ποτέ , ίσως επειδή δεν πεθαίνει ποτέ. Ωστόσο ο Σένον δεν υποφέρει από ανεκπλήρωτο έρωτα προς την Αταλάντη, αφού «ταξίδεψε στο σώμα της χιλιάδες φορές, μέρα και νύχτα, με φως και σκοτάδι, σε ηρεμία και τρικυμία».
Πιστεύετε στην μοίρα ή την τύχη; Και πώς προσεγγίζεται το δίλημμα στο βιβλίο σας;
Τύχη και αναγκαιότητα κινούν τον κόσμο, κατά τη γνώμη μου. Υπάρχουμε από τύχη -όχι με την έννοια του αναίτιου, αλλά με εκείνη της έλλειψης σκοπιμότητας- που μας επέτρεψε να εξελιχθούμε στα όντα που αναρωτιούνται γιατί υπάρχουμε.
Τι διαχωρίζει τη λογοτεχνία από την απλή συγγραφή;
Ο χρόνος
Ποιο ήταν το ερέθισμα για να ασχοληθείτε με την συγγραφή;
Τα διαβάσματά μου από μικρή ηλικία. Τότε ήταν που σκέφθηκα: θέλω να γράψω και εγώ.
Η έμπνευση ή η σκληρή δουλειά, παίζει το σημαντικότερο ρόλο, στη συγγραφή ενός βιβλίου;
Καλή η έμπνευση και το ταλέντο αλλά για να μετουσιωθούν σε λογοτεχνία χρειάζονται επίπονη και συνεχή προσπάθεια. Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration είχε πει ο Τόμας Έντισον και μάλλον ισχύει και για τη λογοτεχνία, αν και όχι σε αυτήν την αναλογία.
Ένας μήνας “καραντίνα”. Ποια είναι τα πέντε βιβλία που θα θέλατε μαζί σας;
Θα επέλεγα να διαβάσω τον Όμηρο από την αρχή και ολόκληρο.
Διαλέγετε παρέα για ολιγοήμερη απόδραση. Ποιους λογοτέχνες, ανεξαρτήτως ιστορικής περιόδου δράσης, θα συμπεριλαμβάνατε;
Πρόχειρα μού έρχονται στο μυαλό ο Εδουάρδο Γκαλεάνο, ο Αλμπέρ Καμύ και ο Πιερ Πάολο Παζολίνι, να πίνουμε και να συζητάμε για ποδόσφαιρο.
Χρειάζεται περισσότερος ρομαντισμός ή ρεαλισμός στις ζωές μας;
Εξαρτάται από το πόσο πλούσιος είσαι.
- Ο Ντίνος Γιώτης γεννήθηκε το 1961 στην Άρτα και σπούδασε Γεωλογία και Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Δημοσιογράφησε σε αθηναϊκές εφημερίδες και κυρίως σε περιοδικά. Έχει γράψει τα μυθιστορήματα E-mail (εκδόσεις Πατάκη 2001), Η αναγνώριση του Μάξιμου Ροδομάνου (εκδόσεις Μεταίχμιο 2004), Η Γαλλίδα δασκάλα (εκδόσεις Ψυχογιός 2013) και Ο άγγελος που έχασε τον δρόμο για τον παράδεισο (εκδόσεις Ψυχογιός 2016). Ακόμα, το βιογραφικό βιβλίο για την ποδοσφαιρική ομάδα της Άρτας Αναγέννηση, μια ζωή (2019), ενώ διηγήματά του έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά.Έχει γράψει επίσης το αρχικό σενάριο της ταινίας Ελεύθερη κατάδυση (1995) και το σενάριο της ταινίας E-mail (2001) σε διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματός του. Για την τηλεόραση έχει γράψει το σενάριο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της σειράς Οι Μεγάλοι Έλληνες, ενώ για τον κινηματογράφο έχει σκηνοθετήσει το ντοκιμαντέρ Μια ζωή (επίσημη συμμετοχή στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, 1ο βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ στο 12ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου κ.ά.).
Το Club 23,4 είναι το πέμπτο μυθιστόρημά του.