/Συνέντευξη: 10+1 Ερωτήσεις στον Μπάμπη Βελισσάριο

Συνέντευξη: 10+1 Ερωτήσεις στον Μπάμπη Βελισσάριο

Ο ερμηνευτής Μπάμπης Βελισσάριος απαντά στις ερωτήσεις που του θέτει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, με αφορμή τη συνεργασία του με τον Μίμη Πλέσσα.

  1. Μόλις κυκλοφόρησε η συνεργασία σας με τον Μίμη Πλέσσα στο τραγούδι που είχε ερμηνεύσει ο Γιάννης Πουλόπουλος “Μέρες του καλοκαιριού”. Πώς χαρακτηρίζεται αυτή η νέα προσέγγιση; 

Ο σκοπός μου εξαρχής ήταν να χαρακτηρίζεται από φρεσκάδα σε ισορροπία όμως με την πρωτότυπη σύνθεση του μοναδικού Μίμη Πλέσσα και τον ποιητικό λόγο του επίσης σπουδαίου Λευτέρη Παπαδόπουλου. 

 

  1. Πείτε μας για τη συνεργασία σας με τον μεγάλο μας συνθέτη. Να περιμένουνε συνέχεια; 

Με τον κύριο Πλέσσα συνεργάστηκα για πρώτη φορά το 1998 στο ιστορικό Χάραμα της Καισαριανής. Με αφορμή τις «Μέρες του καλοκαιριού» ξαναβρισκόμαστε και το απολαμβάνω ιδιαίτερα. Εύχομαι να αγαπήσει το κοινό αυτή τη διασκευή και σίγουρα θα υπάρξει συνέχεια. 

 

  1. Κινείστε ερμηνευτικά με μεγάλη ευκολία σε ένα ευρύτατο φάσμα. Ποια θέλετε να είναι η μουσική ταυτότητά σας;

Το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο είναι να καταφέρεις να έχει λόγο ο άλλος να σε ακούσει. Αυτό για να συμβεί, πρέπει να έχεις αποκτήσει τόσο περιεχόμενο ώστε το ένστικτο των ανθρώπων να αντιλαμβάνεται ότι έχεις να πεις κάτι σημαντικό. Η μουσική μου ταυτότητα ορίζεται από τη μελέτη μου σε βάθος στο μουσικό είδος που ερμηνεύω κάθε φορά. 

 

  1. Ως τενόρος θεωρείτε ότι στην Ελλάδα η κλασσική μουσική χαίρει της εκτίμησης που της αρμόζει; 

Η κλασσική μουσική πάντα και παντού χαίρει εκτίμησης. Στην Ελλάδα υπάρχει μια μικρή μερίδα κοινού που την ακολουθεί. Είναι ενθαρρυντικό ωστόσο, το γεγονός ότι, παρόλο που δεν υπάρχει η αντίστοιχη κλασσική παιδεία στα σχολεία μας, βλέπω όλο και περισσότερα νέα παιδιά να παρακολουθούν τις παραστάσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. 

 

  1. Πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να του δοθούν οι ανάλογες ευκαιρίες να αναδείξει το ταλέντο του; 

Είναι αρκετά δύσκολο, εφόσον όμως ο ίδιος ο καλλιτέχνης φροντίσει και καλλιεργήσει το ταλέντο του με προσήλωση και πολλή δουλειά, μόνο τότε, παύει να είναι ακατόρθωτο και θα του δοθούν οι ευκαιρίες. Δούλεψε με αγάπη για την πρόοδο του ταλέντου σου χωρίς ποτέ να περιμένεις να σου επιστραφεί το παραμικρό και είναι βέβαιο ότι τότε θα σου επιστραφεί. 

 

  1. Ποιο είναι το πιο μεγάλο καλλιτεχνικό σας όνειρο; 

Δεν μπορεί να μπει περιορισμός στα όνειρα, πόσο μάλλον σε ότι έχει να κάνει με την τέχνη. Όσο εξελίσσομαι προοδεύω καλλιτεχνικά, πάντα θα δημιουργώ μια νέα συνθήκη και θα προσπαθώ να κατακτήσω μια νέα κορυφή. 

 

  1. Πώς έχει διαφοροποιηθεί ο χώρος της μουσικής στην ψηφιακή εποχή του YouTube και πώς μπορεί να αξιοποιηθεί προς όφελος των καλλιτεχνών; 

Όσο περισσότερες πληροφορίες δωρεάν, τόσο πιο χαοτικό θα γίνεται το τοπίο. 

 

  1. Ποια είναι η γνώμη σας για τα νέα, εξαιρετικά δημοφιλή στη νεολαία, μουσικά ρεύματα; 

Κάθε γενιά έχει τα ακούσματα της, υπάρχουν σήμερα μουσικά ρεύματα που παράγουν εξαιρετικό μουσικό έργο και άλλα που μένουν στην επιφάνεια και πλασάρονται ως κάτι το πρωτοποριακό. Οφείλουμε να δώσουμε ένα λόγο στη νέα γενιά να φύγει από την επιφάνεια και να μπει να ψάξει παραμέσα. 

 

  1. Είναι οι ζωντανές εμφανίσεις αυτές που καταξιώνουν έναν καλλιτέχνη στη συνείδηση του κοινού; 

Ο καλλιτέχνης καταξιώνεται από την αλήθεια που αποτυπώνει στις ερμηνείες του. Οι ζωντανές εμφανίσεις είναι ο ομφάλιος λώρος ανάμεσα στον καλλιτέχνη και το κοινό, μα για να φτάσει εκεί το κοινό, προηγείται η ‘‘συνουσία’’ και το χρονικό διάστημα ωρίμανσης αυτής της σχέσης. Τη δουλειά της συνουσίας και της ωρίμανσης στις μέρες μας την αναλαμβάνουν με τη σειρά το ραδιόφωνο, η τηλεόραση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

 

  1. Ποια είναι η γνώμη σας για τα μουσικά reality shows και τι θα συμβουλεύατε τα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τη μουσική; 

Για όσα παιδιά θέλουν να δηλώσουν συμμετοχή σε κάποιο talent show νομίζοντας ότι έτσι θα κόψουν δρόμο από τη σκληρή δουλειά που απαιτεί το επάγγελμά μας, θα πρότεινα να αναζητήσουν στατιστική και αποτελέσματα που αφορά τη σταδιοδρομία των νικητών τόσων χρόνων και να το ξανασκεφτούν. Ο μόνος πραγματικά κερδισμένος τελικά είναι τα μέλη της εκάστοτε κριτικής επιτροπής (ως προς τη δημοφιλία τους) και η παραγωγός εταιρία. 

 

  1. Ένας μήνας “καραντίνα”. Ποιοι είναι οι πέντε δίσκοι που θα θέλατε μαζί σας; 

Reflections και οι playlists μου στο Spotify.