Ο συνθέτης Κώστας Νικολόπουλος, απαντά στις 10+1 Ερωτήσεις του Κωνσταντίνου Μανίκα, που του προώθησε ο συνεργάτης μας Νίκος Ναούμης, CulturePoint.gr, για το μέλλον της δισκογραφίας, την παραδοσιακή μουσική, την έμπνευση και πολλά άλλα ενδιαφέροντα.
1. Η έμπνευση ή η σκληρή δουλειά, παίζει τον σημαντικότερο ρόλο για ένα επιτυχημένο έργο;
Όλα έχουν αφετηρία το έμφυτο ταλέντο και την έμπνευση, από εκεί και πέρα η σκληρή δουλειά είναι ένα συστατικό που μπορεί να σε κάνει καλύτερο, καθημερινή μελέτη ακουσμάτων, συνεχής παρακολούθηση των τεκταινόμενων στον χώρο της μουσικής αλλά και της καθημερινότητας ,όλα όσα γύρω μου συμβαίνουν είναι αφορμή και αιτία έμπνευσης Τώρα δεν ξέρω αν αυτό είναι συστατικό της επιτυχίας ξέρω όμως ότι όταν λειτουργώ έτσι τα έχω καλά με τον εαυτό μου και έτσι αυτή η ψυχική μου ισορροπία με κάνει να πιστεύω ότι το έργο τουλάχιστον λέει αλήθειες .
Αυτά που προαναφέρω λοιπόν θα έπρεπε να παίζουν ρόλο για να χαρακτηριστεί ένα έργο επιτυχημένο
2. Τι ρόλο έχει πλέον η μουσική, στην ψηφιακή εποχή μας, με τη φθίνουσα πορεία της δισκογραφίας;
Η φθίνουσα πορεία της δισκογραφίας ξεκίνησε από την στιγμή που μουσική παραγωγή έπεσε στα χέρια των επιτηδείων των ατάλαντων και των καιροσκόπων ,δεν φταίει η ψηφιακή εποχή, η ψηφιακή εποχή, σου παρέχει τεράστιες δυνατότητες να αναπτύξεις την φαντασία σου, να αποκτήσεις πρόσθετες γνώσεις, να γίνεις ουσιαστικότερος ,μην ξορκίζουμε την ψηφιακή εποχή σε ότι αφορά την διαμόρφωση νέων ακουσμάτων νέων ρευμάτων νέων αντιλήψεων νέων δρόμων στον τομέα της δημιουργίας. Τώρα στον τομέα των εισπρακτικών δικαιωμάτων η πολιτεία είχε έχει και θα έχει υποχρέωση να νομοθετεί και να προστατεύει τους δημιουργούς οι δε δημιουργοί να μην παραχωρούν την εκπροσώπηση τους στους επιτήδειους προστάτες Οι εποχές έχουν αλλάξει εμείς παραμένουμε ίδιοι , όλα υπάρχει η δυνατότητα να αλλάξουν προς το καλύτερο αρκεί να μην φταίνε μόνιμα μόνον οι άλλοι . Πρέπει να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να παλεύουμε και να διαμορφώνουμε περιβάλλον που θα προστατεύει τα έργα μας.
3. Ο στίχος προηγείται της μελωδίας ή το αντίστροφο;
Για μένα η απόλυτη πηγή έμπνευσης είναι ο στίχος αυτός με οδηγεί αυτός με μαγνητίζει.
4. Πώς θα περιγράφατε συνοπτικά την τελευταία σας δημιουργία και ποια είναι τα μουσικά σας σχέδια για το μέλλον;
Πριν με ρωτήσατε για την ψηφιακή εποχή που ζούμε στον χώρο του τραγουδιού του τραγουδιού και γενικότερα της μουσικής δημιουργίας και παραγωγής έχω την δυνατότητα να δημιουργήσω την δική μου πλατφόρμα το δικό μου κανάλι στο διαδίκτυο και με την δυνατότητα πρόσβασης μου σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να προβάλω όλα μου τα έργα, είναι μια κύρια και ουσιαστική ενασχόληση που δίνει την δυνατότητα να γνωρίσει το πλατύ κοινό το ποιος είμαι και τι μουσικά πρεσβεύω σε όλα το φάσμα της μουσικής δημιουργίας.
Εδώ πρέπει να τονίσω ότι αρωγός της προσπάθειας μου είναι η Βέγας Εκδοτική Πολιτιστική μια Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, η οποία ιδρύθηκε το 2015 από μια μικρή ομάδα ανθρώπων με έλλειψη όρασης. Κοινή μας επιθυμία είναι, κάθε άνθρωπος που νιώθει αποκλεισμένος από το πολιτιστικό προϊόν, να μπορεί να ενταχθεί σε αυτό και να ξεκινήσει μαζί μας το ταξίδι του προς τη πραγματοποίηση του ονείρου του.
5. Πιστεύετε ότι έχουμε υποτιμήσει την αξία της παραδοσιακής μουσικής;
Εκτιμώ πως όχι μόνον έχουμε υποτιμήσει αλλά έχουμε απαξιώσει το θησαυρό της παραδοσιακής μουσικής και αυτό το θεωρώ ντροπή, ένας λαός που έχει αυτό το μοναδικό προνόμιο του πλούτου που σχεδόν κάθε γεωγραφική περιοχή της Ελλάδας να έχει το δικό της μουσικό παραδοσιακό ύφος να απαξιώνει και να προβάλει το πλαστό και το ψεύτικο στη θέση του γνήσιου και του λαϊκού .Η παραδοσιακή μουσική έχει μέσα της την αλήθεια από τα ήθη και τα έθιμα μας έχει μέσα της τους αγώνες ενός λαού για ελευθερία για ανεξαρτησία για προκοπή. Στο όνομα του “σουξέ” θεοποιήσαμε άλλες κουλτούρες και ξεχάσαμε να μιλάμε και να συμπεριφερόσαστε Ελληνικά.
6. Ποια καλλιτεχνική συνεργασία θα θέλατε να κάνετε που ακόμα δεν έχετε κατορθώσει;
Η πιο σημαντική στιγμή μου θα είναι να παρουσιάσω μελοποιημένη σε σύγχρονη απόδοση την ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ ένα έργο που ετοιμάζω καιρό τώρα, ελπίζω να τα καταφέρω.
7.Ένας μήνας “καραντίνα”. Ποιοι είναι οι πέντε δίσκοι που θα θέλατε μαζί σας;
Το Χαμόγελο Της Τζοκόντας Μάνος Χατζιδάκις μού είναι αρκετό, φτάνει να έχω και την μουσική από τον δίσκο Ο ΣΚΛΗΡΟΣ ΑΠΡΙΛΗΣ ΤΟΥ ’45 – ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ
8.Διαλέγετε παρέα για ολιγοήμερη απόδραση. Ποιους καλλιτέχνες, ανεξαρτήτως ιστορικής περιόδου δράσης, θα συμπεριλαμβάνατε;
Όλους εκείνους που με έμαθαν να σέβομαι την τέχνη που υπηρετώ μου λείπει ο δάσκαλος μου ο αείμνηστος μαέστρος Αναστασόπουλος
9 Ποια θεωρείτε την πιο χαρακτηριστική φράση από τα τραγούδια σας;
…εσύ ποτέ μη φοβηθείς και τα τραγούδια αν χαθούν σου ‘χω κρυμμένες νότες. Ακυκλοφόρητο σε στίχους της Άννας Μπιθικώτση
10. Με ποιο τραγούδι ή και άλμπουμ θα “ντύνατε” μουσικά τη ζωή σας;
Την μουσική από την ταινία ο Νονός που έγραψε ο Nino Rota
11. Χρειάζεται περισσότερος ρομαντισμός ή ρεαλισμός στις ζωές μας;
Χρειάζομαι να εισπράττω την αλήθεια των πραγμάτων, είμαι ολιγαρκής !
Μπορείτε να επισκεφτείτε το κανάλι του Κ. Νικολόπουλου στο YouTube https://www.youtube.com/channel/UCd1f6GGqRZXk6A9qaEFTBDQ για να γίνετε κοινωνοί του πολύ σημαντικού έργου του.
Σύντομο βιογραφικό
Ο Κώστας Νικολόπουλος είναι μουσικοσυνθέτης με καταγωγή από την Ίκλαινα Πυλίας Μεσσηνίας. Έχει συνθέσει μουσική για ταινίες μικρού μήκους, ντοκυμανταίρ και θεατρικές παραστάσεις. Τραγούδια του έχουν ερμηνεύσει κορυφαίοι Έλληνες δημιουργοί όπως οι Γρηγόρης Μπιθικώτσης, Αντώνης Καλογιάννης και Βασίλης Σκουλάς. Έχει μελοποιήσει κορυφαίους ποιητές και στιχουργούς και έχει λάβει μέρος στο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Πιάνο, κιθάρα, κλαρίνο και κλαρινέτο, είναι μερικά από τα πολλά μουσικά όργανα που παίζει με ιδιαίτερη επιτυχία. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σκηνοθεσίας, ψυχοδράματος και σύγχρονης δραματοθεραπείας, που τον βοηθούν να επιμελείται και να δημιουργεί βίντεο και βίντεο κλιπς υψηλού καλλιτεχνικού και αισθητικού αποτελέσματος, με τα οποία επενδύει τα μουσικά του έργα. Αγαπά τη φωτογραφία και τον ελεύθερο χρόνο του διαβάζει και προβάλλει την τέχνη του στο διαδίκτυο.