/Η Αδριανή Ζουναλή στο CulturePoint.gr

Η Αδριανή Ζουναλή στο CulturePoint.gr

Η Αδριανή Ζουναλή, μια πολυσχιδής προσωπικότητα με μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων, συνομιλεί με τους Κωνσταντίνο Μανίκα και Αλέξανδρο Κριτσίκη, για το νέο της project, το Happy Kids Radio platform  αλλά και τις πρωτοβουλίες για την πολιτιστική και τουριστική προβολή της χώρας.

1. Το Happy Kids Radio platform, είναι μια πρωτοποριακή πλατφόρμα που συνδυάζει το webradio με την παραγωγή αυθεντικού υλικού και podcasts, σχετικά με το παιδί. Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα;

Το HappyKidsRadio.gr platform, είναι ένα «παιδί» μεγάλου έρωτα. Στις χρονιές του κορωνοϊού, με την Ανδριανή jr, προσπαθούσαμε να βρούμε κάτι δημιουργικό και ενδιαφέρον για ένα κοριτσάκι 6 χρονών.

Με το καθημερινό ψάξιμο που κάναμε, διαπίστωσα το κενό που υπάρχει όσον αφορά στην ομάδα «γονείς-παιδιά». Δηλαδή, διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε περιεχόμενο στα ελληνικά, που να είναι edutainment, μορφωτικοψυχαγωγικό στα ελληνικά. Ενθουσιαστήκαμε στην ιδέα και εγώ και η μικρή Ανδριανή να μοιραστούμε όλο αυτό το υλικό που δημιουργούσαμε κάθε μέρα με όλα τα παιδιά και τους γονείς.

Πρότεινα στη μικρή να το πούμε happykidsradio.gr, αλλά διαφώνησε γιατί δεν υπήρχε το όνομά της. Μου πρότεινε να το πούμε happykidsradio.com.adriani.

Της είπα ότι δεν γίνεται και συμβιβαστήκαμε όπως βλέπετε και στο logo μας στο «happykidsradio.gr, α-z radio». Το a-z radio είναι τα αρχικά των ονομάτων και των δυο μας αλλά εγώ το έβαλα γιατί ήθελα να νοιώθει η Ανδριανή ότι αυτό είναι το «ραδιόφωνο της Ανδριανής». Το Happy σαν πρώτο συνθετικό είναι σε όλες τις δουλειές μου. Η εταιρεία μας λέγεται Ηappy Publications, η ομάδα μου στο facebook Happinistas κλπ. Πιστεύω αυτό που έλεγαν ο Δαλάϊ Λάμα και ο Σωκράτης «Ο σκοπός της ζωής μας είναι να είμαστε ευτυχισμένοι».

2. Τι το διαφορετικό θέλετε να αποκομίσουν τα παιδιά από την επαφή τους με τη συγκεκριμένη πλατφόρμα;

Κατ’ αρχήν, το happykidsradio.gr είναι διαφορετικό από όλα τα υπάρχοντα sites που αφορούν στα παιδιά, γιατί εμείς στοχεύουμε και υπηρετούμε με ευλάβεια τους κύριους πυλώνες αναφοράς μας που είναι «ευτυχία», «ευγένεια», «φιλία», «αποδοχή» και το τρίπτυχο «Διατροφή-Υγεία-Περιβάλλον». Επίσης, κάτι πολύ σημαντικό, προσπαθούμε προωθώντας τον πολιτισμό, την αρχαιότητα και τον απύθμενο ιστορικό πλούτο της Ελλάδας, να κάνουμε τα παιδιά να νοιώσουν περήφανα για την καταγωγή τους και τυχερά που ζουν σ’ αυτήν την υπέροχη χώρα που λέγεται Ελλάδα και που έβαλε τα θεμέλια του πολιτισμού ολόκληρης της Δύσης. Όλα τα podcasts της ενότητας «Περίπατοι στην Αρχαία Αθήνα» χτίζουν ακριβώς αυτή την περηφάνια για την καταγωγή τους.

Όλο το περιεχόμενο, τόσο των δύο ραδιοφώνων, του happykidsradio.gr Junior και Family, όσο και των podcasts, της αρθρογραφίας και όλων των άλλων προτάσεων της πλατφόρμας μας, είναι μια μορφωτική πρόταση δοσμένη με διασκεδαστικό τρόπο στα παιδιά. Όλο το περιεχόμενο είναι υψηλής αισθητικής απεικόνισης που έχει τελικό στόχο την καλλιέργεια των παιδιών προς την κατεύθυνση της ευτυχίας, ευγένειας, φιλίας καθώς και την αλλαγή στάσης απέναντι σε στερεότυπα που μεταφέρονται συνήθως σε όλες τις κοινωνίες. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα καταφέρνουμε αν κρίνω από τα υπέροχα λόγια που μας στέλνουν οι γονείς καθημερινά.

3. Πόσο αποδοτικά μπορεί να λειτουργήσει και σε εκπαιδευτικό επίπεδο;

Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό κομμάτι, οι δάσκαλοι επικοινωνούν μαζί μας για να χρησιμοποιούν δικά μας podcasts μέσα στην τάξη. Συνήθως ζητούν να χρησιμοποιήσουν για το μάθημα της ιστορίας τα podcasts της ενότητας «Περίπατοι στην Αρχαία Αθήνα». Επίσης, μας ζητούν για μάθημα, podcasts από την ενότητα «Η Άλφα-Βήτα των Άγριων Ζώων», για καλούς τρόπους στο τραπέζι και άλλα τα «Tips για Ευτυχισμένους Γονείς και Παιδιά» για τους συλλόγους γονέων.

4. Στην εποχή του ψηφιακού κόσμου, τα ηλεκτρονικά εργαλεία όπως το Happy Kids platform είναι μια ψυχαγωγική διέξοδος για τα παιδιά και τους γονείς;

Ο ψηφιακός κόσμος ήρθε και θα μείνει και σίγουρα ένα δυνατό του κομμάτι είναι η ψυχαγωγία. Όμως το happykidsradio.gr platform, το έχω στήσει έτσι ώστε να απευθύνεται στα «αυτιά» και όχι στα «μάτια». Δηλαδή, μπορεί να αλληλεπιδρούν με τα παιδιά όλες οι δραστηριότητες της πλατφόρμας, χωρίς να απαιτείται παρακολούθηση οθόνης, δηλ. τα ραδιόφωνα μπορούν να τα ακούνε παίζοντας με τους φίλους τους κλπ. Τα podcasts μπορούν να τα ακούνε και να ζωγραφίζουν, να παίζουν με κατασκευές κλπ.

Οι δραστηριότητες που προτείνουμε δεν γίνονται με χρήση οθόνης αλλά εκτυπώνουν τις σελίδες για να τις ζωγραφίσουν, να ενώσουν τελείες, να βρούνε κρυμμένες εικόνες κλπ. Όλες οι δραστηριότητες έχουν εκπαιδευτικό και μαθησιακό χαρακτήρα. Ένα άλλο αξιοσημείωτο είναι η επιλογή των τραγουδιών του happykidsradio.gr/junior, η οποία έχει γίνει όχι μόνο με κριτήριο τη μουσική αλλά και τον στίχο π.χ. το τραγούδι που βάζουν οι περισσότεροι «σταματά το τραμ και μπαίνει μια χοντρή και σπάει η μηχανή» παρ’ όλο που αρέσει στα παιδιά, δεν το έβαλα στο playlist, γιατί όταν προσπαθούμε να εκπαιδεύσουμε και να εκπαιδευτούμε στην αποδοχή του διπλανού μας, τότε η παιδεία πρέπει να είναι ανάλογη σε όλα τα επίπεδα, ακουστικά, οπτικά, στο σπίτι και στο σχολείο.

5. Έχετε δημιουργήσει δυο σημαντικά μέσα προώθησης της Ελλάδας στην κινεζική αγορά. Το “Elegant Travel Greece” και τον ταξιδιωτικό οδηγό “The 100 Greek Islands Bible & Athens”. Πώς βλέπετε το μέλλον του τουρισμού και την αξιοποίηση του πολιτιστικού μας πλούτου, τα επόμενα χρόνια;

Η τουριστική αξιοποίηση της Ελλάδας είναι η βαριά βιομηχανία της. Σαν μοναδική βαριά βιομηχανία, έπρεπε να αντιμετωπίζεται με την προτεραιότητα που δικαιούται και επιβάλλεται. Η διαχείριση του πολιτιστικού πλούτου της Ελλάδας, κατά τη γνώμη μου, απέχει πολύ από το να είναι η πρέπουσα. Θεωρώ ότι για να διαχειριστεί κάποιος τον πλούτο του πολιτισμού και του τουρισμού της Ελλάδας πρέπει να έχει τουλάχιστον τρία χαρακτηριστικά:

α) Να έχει υψηλού επιπέδου προσόντα διαχείρισης β) Να είναι γνώστης της ιστορίας, της μυθολογίας, του πολιτισμού και της γαστρονομίας της Ελλάδας και γ) Να είναι κοσμογυρισμένος. Μόνο οι άνθρωποι που γύρισαν τον κόσμο μπορούν να διαπιστώσουν τι είναι η Ελλάδα για τους Έλληνες και για την ανθρωπότητα. Μόνο τότε με περηφάνια μπορούν να την εκπροσωπήσουν και να την προωθήσουν.

Εγώ, κάθε φορά που γυρίζω από ένα ταξίδι, νοιώθω τυχερή που ανήκω σε αυτήν τη χώρα. Δεν υπάρχει μουσείο στον κόσμο που να μην έχει κάποια εκθέματα από την Ελλάδα. Δεν υπάρχει super market που αν έχει προϊόν από την Ελλάδα να μην έχει ειδική ετικέτα που αναγράφει Greek Product. Όσον αφορά στην Κίνα, θα πω μόνο αυτό που είχε πριν κάποια χρόνια το Spiegel στο εξώφυλλό του: «Η Κίνα έδωσε φλος ρουαγιάλ στην Ελλάδα και οι Έλληνες δεν το έχουν καταλάβει ακόμα».