/Είναι ο Ρουβάς ο καλύτερος πωλητής της Ελλάδας;

Είναι ο Ρουβάς ο καλύτερος πωλητής της Ελλάδας;

Ένα άρθρο του 2014 από το περιοδικό Fortune που εξηγεί γιατί ο Σάκης Ρουβάς μπορεί να είναι ο καλύτερος πωλητής της Ελλάδας.

Οκτώβριος 1991: Ένα όμορφο μελαχρινό αγόρι με μακριά μαλλιά από την Κέρκυρα ανεβαίνει στην σκηνή του Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, ερμηνεύει το τραγούδι «Πάρ’ τα» (την καρδιά και το μυαλό μου) και κατεβαίνει λίγα λεπτά από τη σκηνή έχοντας πάρει ο ίδιος το πρώτο βραβείο, την καρδιά και το μυαλό του κοινού και της μουσικής βιομηχανίας. Για όσους πιστεύουν στους συμβολισμούς και στις συμπτώσεις, αυτή η πρώτη επιτυχία ακολουθεί τον Σάκη Ρουβά σε ό,τι κάνει 22 χρόνια τώρα.

Πέτυχε αθόρυβα να μεταμορφωθεί από pop idol των εφήβων σε ένα ισχυρό, αναγνωρίσιμο brand, που μπορεί χωρίς να το φωνάζει να περνάει το μήνυμα «Πάρ’τα», είτε αυτό είναι προσωπική καλλιτεχνική δουλειά, είτε εμπορική συνεργασία, είτε συνεργασία με κάποιο άλλο brand.

O Σάκης Ρουβάς είναι σήμερα ίσως από τα πιο γνωστούς καλλιτέχνες στην Ελλάδα και το μοναδικό πρόσωπο-brand που είναι τόσο ισχυρό. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας μετρήσεων Focus Bari, η αναγνωρισιμότητά του φθάνει στο 98%. Από τα ποιοτικά στοιχεία της ίδιας έρευνας μπορεί κανείς να συγκρατήσει ότι «χαρακτηρίζεται ως μοναδικό “multi brand”, συνδυάζοντας ένα ιδιαίτερο καλλιτεχνικό ταλέντο με την ασύγκριτη εμπορική αξία και το αυθεντικό star quality», ότι «πρεσβεύει διεθνείς καλλιτεχνικές αξίες και standards, έχοντας απαράμιλλη επιρροή στον κόσμο που τον παρακολουθεί» και, τέλος, ότι «του αναγνωρίζεται η μοναδικότητα στο είδος του και η διαχρονικότητα της επιτυχίας του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».

Οι άνθρωποι της Google πέρυσι τον Φεβρουάριο εκτίμησαν αυτό το «multi brand», το οποίο παρουσίασαν στο συνέδριό τους για την τόνωση του ελληνικού τουρισμού, το Google Travel Forum, ως case study. Στο ίδιο συνέδριο ο Πίτερ Οικονομίδης, ο Έλληνας brand strategist, ανέλυσε τον μοναδικό τρόπο που ο Σάκης αξιοποιεί τις δυνατότητες των online εργαλείων ώστε να προβάλει τη δουλειά και τη δράση του διεθνώς, προτρέποντας τη χώρα μας να κάνει το ίδιο. Και μια και κάναμε κουβέντα για online εργαλεία, καλό είναι να πούμε επιγραμματικά ότι η επίσημη σελίδα του στο Facebook έχει 410.000 φίλους, ετερόκλητους μεταξύ τους ηλικιακά και ως χαρακτήρες -κάτι που έπεισε και εμένα για το πόσο αποδεκτό είναι το brand Sakis- 250.000 followers στο Twitter, ενώ 34.000 χρήστες στο Ιnstagram παρακολουθούν τις φωτογραφίες του.

Με τέτοιες συστάσεις και ένα τόσο πλούσιο «βιογραφικό», ο Σάκης θα μπορούσε, αν ήθελε, να συνεχίσει την καριέρα του πέρα από το τραγούδι, το performance, τον κινηματογράφο, το θέατρο και την τηλεόραση, σε οποιαδήποτε θέση εμπορικού τμήματος μεγάλης επιχείρησης επιθυμούσε. Αυτό μας το διαβεβαίωσαν με τον καλύτερο τρόπο δύο εκπρόσωποι εταιρειών που συνεργάστηκαν μαζί του σε επίπεδο προώθησης των προϊόντων τους, το Group Sarantis και η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι (στον τομέα των παγωτών).

Η Μάρα Βώκου, marketing manager στον Όμιλο Σαράντη, κάνει λόγο για την εξαιρετική συνεργασία που είχε η εταιρεία με τον Σάκη Ρουβά τη χρονική περίοδο 2004-2005, με την αφορμή της υποστήριξης του B.U., του Νο 1 γυναικείου αρώματος (eau de toilette) στην ελληνική αγορά ευρείας διανομής (πηγή: AC Nielsen Market Track Data MAT February 2005 & Scan Track Data MAT September 2013).

Όπως μας εξηγεί, «το BU είναι ένα ιστορικό brand, δημιούργημα της εταιρείας Σαράντη, με αρώματα γαλλικής προέλευσης, το οποίο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 1996. Απευθύνεται σε κορίτσια 15-25 ετών, αυθόρμητα, με αυτοπεποίθηση, γεμάτα ενέργεια, γεμάτα ζωή, που απολαμβάνουν να είναι ο εαυτός τους κάθε στιγμή».

Αυτό το brand εμπιστεύθηκε η εταιρεία Σαράντης στον Σάκη Ρουβά και του ζήτησε να πρωταγωνιστήσει στη νέα διαφήμιση του B.U., που έκλεψε τις καρδιές των κοριτσιών και τις εντυπώσεις του κοινού, όταν πρωτοεμφανίστηκε, στα τέλη του 2004. Η Μάρα Βώκου θυμάται «ότι, πέρα από την εντυπωσιακή παρουσία του Σάκη Ρουβά στο διαφημιστικό και τον επαγγελματισμό του καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας του με την ομάδα Σαράντη, αξίζει να αναφερθούμε και στην πρωτοποριακή τότε ιδέα, όπου ένας άνδρας διαφημίζει γυναικείο άρωμα, γεγονός που καταδεικνύει την απήχησή του, η οποία οδήγησε στην επιτυχία το συγκεκριμένο εγχείρημα, με μετρήσιμα αποτελέσματα: Oι αγορές σε όγκο από τον τελικό καταναλωτή του Β.U.αυξήθηκαν κατά 16% και του B.U. Deo Spray κατά 56% (πηγή: AC Nielsen Market Track Data MAT February 2005). H επιτυχία αυτή συνεχίστηκε και μέσα στο 2005, οπότε οι αγορές αυξήθηκαν κατά 16% και 20% αντίστοιχα (πηγή: AC Nielsen Market Track Data MAT February 2006)».

Στο ίδιο κλίμα και ο Δημήτρης Χατζηγιάννης, marketing manager της Κρι Κρι, της μεγάλης ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας, που ανταγωνίζεται στον τομέα του παγωτού πολυεθνικούς κολοσσούς, όπως η Nestle και η Unilever (ΕΒΓΑ, Algida). Θέλοντας να διαφοροποιηθεί από τις κλασικές καμπάνιες παγωτών που επικεντρώνονται στα προϊόντα, αποτόλμησε πριν από λίγα χρόνια να τα συνδέσει με ένα διάσημο πρόσωπο, αυτό του Σάκη Ρουβά.

Ο Δημήτρης Χατζηγιάννης έχει μόνο ευχάριστες αναμνήσεις από εκείνη τη συνεργασία. «Η συνεργασία μας με τον Σάκη Ρουβά για την καμπάνια των παγωτών Κρι Κρι το 2009 και το 2010 απέδωσε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα για το brand μας. Δημιουργήσαμε μια καμπάνια σύμφωνη και με τα values του Σάκη, που αναδείκνυε την ομορφιά, την αμεσότητα και τη δύναμη της επικοινωνίας με το κοινό. Αποκτήσαμε άμεσα πολύ μεγάλη αναγνωρισιμότητα σε πανελλαδικό επίπεδο. Ο πύραυλος Rodeo, τον οποίο κρατούσε ο Σάκης στη διαφημιστική ταινία, έγινε το best-seller μας, τα σημεία πώλησης δέχθηκαν με ενθουσιασμό τη συνεργασία και εμπορικά ενισχύσαμε το μερίδιό μας».

To brand Sakis αναγνωρίζεται ιδιαίτερα και από διεθνή mega brands που έχουν επανειλημμένα συνεργαστεί μαζί του. Το fan club του θα θυμάται ότι η πρώτη του διαφημιστική του απόπειρα ήταν το 2000 με την Pepsi, μια συνεργασία που επανήλθε στο προσκήνιο το 2011, ενώ ακόμη ένα σήμα του ομίλου της Pepsico, τα σνακ Lay’s, τον επέλεξαν φέτος προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στην καμπάνια τους, με το πρόσωπο του Σάκη να ταξιδεύει μέσω της τηλεοπτικής διαφήμισης σε έξι χώρες. Αντίστοιχα, η Vodafone υπέγραψε μαζί του συμβόλαιο συνεργασίας το 2003, το οποίο, ικανοποιημένη από την πορεία της συνεργασίας τους, ανανέωσε το 2006.

Σε όλες τις συνεργασίες την τελευταία κουβέντα την έχει ο ίδιος ο Σάκης. Έτσι και σε αυτό το ρεπορτάζ. Όπως ο ίδιος μας είπε, «τιμώ όλες μου τις εμπορικές συνεργασίες, γιατί είναι με brands που εκτιμώ. Πιστεύω σε ολοκληρωμένα partnerships και όχι σε σύντομες και μεμονωμένες χορηγικές συνεργασίες. Περισσότερο απ’ όλα χαίρομαι που μέσω πολλών από αυτά τα projects πέρασα το μήνυμα της καθημερινής, αλλά ουσιαστικής προσφοράς και βοηθήσαμε έμπρακτα παιδιά που έχουν ανάγκη».

Sakis Cobranding:

2000-2001 – H Pepsico, η εταιρεία αναψυκτικών που στήριξε παγκοσμίως την επικοινωνιακή της πολιτική σε σταρ, πραγματοποιεί σε επίπεδο καμπάνιας και συναυλιών (Pepsi Tour 2001) την πρώτη της συνεργασία στην Ελλάδα με τον Σάκη Ρουβά.

2003 – Υπογράφεται συμβόλαιο με τη Vodafone. H εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στηρίζει τον καλλιτέχνη στην πρώτη του προσπάθεια στη Eurovision.

2004 – Συνεργασία με το Group Sarantis για την προώθηση του B.U.

2006 – Ανανέωση συνεργασίας με τη Vodafone.

2007 – Βγαίνει στον αέρα το διαφημιστικό spot του ΟΠΑΠ για την εθελοντική αιμοδοσία, με πρωταγωνιστή τον καλλιτέχνη.

2008 – Τον Οκτώβριο υπογράφει χορηγικό συμβόλαιο με την Trident. •Τον Δεκέμβριο ανακηρύσσεται «Αγγελιοφόρος του συλλόγου Ελπίδα» και για τις τρεις επόμενες χρονιές πρωταγωνιστεί στις σχετικές καμπάνιες (Goody’s-Argoodaki).

2009 – Η Trident είναι χορηγός στο δεύτερο πρωταγωνιστικό του ρόλο στην ανεξάρτητη αμερικανική ταινία «Στα άκρα». 2010 •Δημιουργεί τη συλλογή ρούχων Sakis Rouvas Collection για λογαριασμό των Sprider Stores. •Είναι το κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας των παγωτών Κρι Κρι.

2011 – Η Trident, για πρώτη φορά, δημιουργεί μια νέα γεύση τσίχλας, που φέρει την υπογραφή και την εικόνα ενός καλλιτέχνη. • Συνεργασία με τη ΦΑΓΕ στη διαφήμιση της «Αγελαδίτσας»

2012 – Στις 10 Φεβρουαρίου ο Σάκης, μέσα από διεθνές app της Heineken Serenate, αφιέρωσε ένα τραγούδι αποκλειστικά για τους fans του. •Συνεργασία με την Adidas στην παρουσίαση της νέας φανέλας της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου.

2013 – Συνδέει αφιλοκερδώς το πρόσωπό του με την καμπάνια κοινωνικής ευαισθητοποίησης «Συμμετοχή» της εταιρείας Χαραλαμπίδης-Κρίστης στην Κύπρο.

Πηγή: Περιοδικό Fortune