/CREATA: Η sold – out performance του Φάνη Σακελλαρίου στην Prague Quadrennial 2023

CREATA: Η sold – out performance του Φάνη Σακελλαρίου στην Prague Quadrennial 2023

Η εικαστική performance «Creata» του Φάνη Σακελλαρίου έκανε πρεμιέρα στην Prague Quadrennial τον Ιούνιο του 2023 στο DISK Theatre του DAMU (Εθνική Ακαδημία Παραστατικών Τεχνών Τσεχίας), η παρουσίαση της έγινε sold-out και απέσπασε εξαιρετικά σχόλια.

Η Prague Quadrennial of Performance Design and Space είναι ένας από τους σημαντικότερους και πιο καινοτόμους θεσμούς για τις εικαστικές παραστατικές τέχνες στην Ευρώπη. Iδρύθηκε το 1967, με σκοπό να αναδείξει έργα υψηλής καλλιτεχνικής ποιότητας στον σχεδιασμό performance, σκηνογραφίας και θεατρικής αρχιτεκτονικής και πραγματοποιείται κάθε τέσσερα χρόνια.

Περιγραφή της performance:

Στην αρχή, μέσα σε έναν τεχνολογικό κόσμο, δύο Άγια Τέρατα – οι τελευταίοι κάποιου προαιώνιου είδους – θυσιάζουν το σώμα τους ώστε να γεννήσουν τον άνθρωπο, από κρέας και από φως.

Το Creata αντλεί υλικό από κοσμογονικούς μύθους παγανιστικών θρησκειών και του χριστιανισμού, συνθέτοντας ένα έργο που βρίσκεται μεταξύ εικαστικής performance, installation και live noise show. Κοινό στοιχείο όλων αυτών των λατρειών υπήρξε η πεποίθηση πως ο κόσμος και ο άνθρωπος δημιουργήθηκαν μέσα από μία μεγάλη Βία: Στην αρχή, κάποιος θεός, γίγαντας, ήρωας ή τέρας σφαγιάστηκε, διαμελίστηκε και από το σώμα του πλάστηκαν τα πάντα. Η performance εξερευνά ακριβώς αυτήν την αρχέγονη Βία, μέσω μίας δραματουργίας που χρησιμοποιεί τελετουργικά στοιχεία, συνδυάζοντάς τα με ηλεκτρονικές ψαλμωδίες και μία άγρια εικαστική ταυτότητα.

Τι είναι το ον που ορίζουμε ως άνθρωπος; Ποια είναι η σχέση του ανθρώπου της τεχνολογικής εποχής με τις σφαγές του παρελθόντος; Ποιο είναι το όριο της Βίας, όπου σταματά κανείς να είναι άνθρωπος – υπάρχει; Ή μήπως όλη η ανθρώπινη ζωή είναι μία αρχέγονη Βία, μία οδύνη που έχουμε μάθει να υπομένουμε; Ένα ηλεκτρικό ρεύμα που περνά μέσα από τα καλώδια των τηλεοράσεων, των ηχείων, των μπλέντερ και των ανεμιστήρων μας και υπάρχει από πάντα μες στις φλέβες μας

Συντελεστές:

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Κείμενο – Sound Design: Φάνης Σακελλαρίου
Σκηνικός Χώρος: Όλγα Ντέντα
Σχεδιασμός Κοστουμιών: Κωνσταντίνος Χαλδαίος
Σχεδιασμός Κίνησης: Μάρω Πέτλη
Συνεργασία στη Δραματουργία: Δάφνη Πατσουράκου
Οργάνωση Παραγωγής – Κατασκευές: Λυδία Λαμπροπούλου
Performers: Δάφνη Πατσουράκου, Μάρω Πέτλη

*Το κρέας που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της performance δεν είναι αληθινό.

Βιογραφικό Φάνη Σακελλαρίου:

Ο Φάνης Σακελλαρίου είναι performance artist, σκηνοθέτης και sound designer. Σπούδασε στη δραματική σχολή «Εμπρός- θεατροεργαστήριο» και στη συνέχεια στο East 15 Acting School, Λονδίνο (BA Acting & Contemporary Theatre) και το University of the Arts, London: Central Saint Martins (MA Performance Design & Practice, Distinction), από όπου αποφοίτησε με διάκριση. Έχει παρουσιάσει δουλειές του σε θέατρο, performance, installations και κινηματογράφο από το 2010 σε Λονδίνο, Βερολίνο, Αθήνα, Τόκυο, Πράγα, Ανκόνα, Καναδά και Ισραήλ. Το έργο του περιστρέφεται κυρίως γύρω από το εικαστικό σωματικό θέατρο και την performance.

Έχει δημιουργήσει και παρουσιάσει την εικαστική σωματική performance Homeward (Central Saint Martins Studio Theatre 2019, Our Festival 7 Θέατρο Ρεματιάς 2021, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2023).

Από το 2020 συνεργάζεται με τον σκηνοθέτη Θάνο Παπακωνσταντίνου ως sound designer και βοηθός σκηνοθέτη (Οι Ελεύθεροι Πολιορκημένοι – Εθνικό Θέατρο, Αργός Σίδηρος – Κύπρια 2021) και με τον συνθέτη Δημήτρη Σκύλλα ως sound designer (Αfterpop OST – Στέγη Ιδρύματος Ωνάση). Συμμετείχε στο διακαλλιτεχνικό ερευνητικό πρόγραμμα “Πάροδος” στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου (Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2022).

Παράλληλα εργάζεται ως music και sound curator για το Athens Digital Arts Festival. Συμμετείχε στην Prague Quadrennial for Theatre and Performance Design 2019 36Q Sound Kitchen με την ηχητική του installation αrepΩ, μια όπερα μηχανών από τρυπάνια και το 2023, με την εικαστική performance Creata.

https://fanissakellariou.com